ייצוג משפטי לנכי צה”ל, אלמנות, שכולים ונפגעי פעולות איבה

ייצוג משפטי של נכי צה”ל, אלמנות, שכולים ונפגעי פעולות איבה

כאשר עוסקים במיצוי זכויותיהם של נכי צה”ל, אלמנות, שכולים ונפגעי פעולות איבה, דומה שמוסכם על הכל שזכויות אלו שרירות וקיימות ואין לערער עליהן. מפתיע ומצער לגלות שבמקרים מרובים נדרשים יחידים אלה, בשעתם הקשה ביותר, להתמודד עם מערכת מנוכרת ולעתים אפילו עוינת. הזכויות אינן זורמות באופן חלק לכיסם של האנשים הללו, אשר המדינה אמורה לפצותם ביד רחבה. מסתבר שאין די בחקיקה נרחבת, בקונצנזוס החברתי ובכך שמדובר במצבים שבהם מימוש הזכויות מתבקש ומובן מאליו. למרבה הצער, מדובר במערכת גדולה אשר מתקשה לעתים לפעול בהגינות מול הפרט הבודד. אפילו כאשר למחוקק ולעובדי המערכת יש את הכוונות הטובות ביותר, מתרחשים מצבים של חוסר צדק.

במצב של חולשה וכאב, רבים מתקשים לנקוט בפעולה כדי לברר מהן הזכויות המגיעות להם כחוק, וכיצד ניתן לקבלן. לצורך זה מומלץ לחפש בשלב מוקדם ככל האפשר חברה משפטית המתמחה בתחום אשר תוכל להעניק לנפגעים סיוע, הכוונה והגנה בשעות קשות אלו. כאשר אתם בידיים טובות ניתן להתמקד בתהליך ההתמודדות וההתאוששות מבלי להיכנס לסחרחרת של רגשות פגיעה וכאב על היחס השרירותי של המערכת. חפשו אחר משרד שמבין את הכאב ומתמחה ספציפית בתחום כדי לוודא שהשירות שתקבלו יהיה מצד אחד מקצועי ללא פשרות, ומן הצד השני רגיש ואכפתי לתהליך הקשה שאתם עוברים. המשרד הנכון ינהג מולכם באמפתיה, הגינות ורגישות ממש מהרגע הראשון, ויבין שאתם זקוקים לייצוג משפטי חומל ולא חמדני.

כאשר מתנהלים מול מעסיק במצב רגיל ובחיי השגרה הזכויות ברורות ומוכרות יחסית לכלל הציבור. כך למשל, חוק הגנת השכר מוכר בשם כזה או אחר למרבית הציבור. אך כאשר אדם הופך לנכה צה”ל, או לגורם נפגע פעילות איבה, לפתע הזכויות המגיעות לו אינן מוכרות כלל. במקום העבודה, מול הרשויות עצמן – קונפליקטים רבים מתגלעים וקשה מאד לשלוט בהליך המורכב בכוחות עצמך. הדברים סבוכים אפילו יותר כאשר מגיעים לאלמנות צה”ל ולמשפחות השכולות. אלו מצבים שאנשים מעדיפים לדעת עליהם מעט ככל האפשר, וכאשר מגיעים לימים הקשים של ההתמודדות עם שכול וכאב הנושא האחרון שחושבים עליו הוא הזכויות הכלכליות. עם זאת, הזכויות המגיעות לכם הן מכשיר חשוב בתהליך ההתמודדות. מינוי נציג משפטי אשר יוודא שקבלתם את כל המגיע והנחוץ לכם היא, במקרים רבים, בגדר הכרח של ממש. מספיק לקרוא חוק פשוט, כמו חוק הגנת השכר, כדי להבין שידע משפטי הוא נכס שלא תוכלו לרכוש בכוחות עצמכם.

עורך דין לענייני צבא-עומר יעבץ

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button