הגשת תביעת מילואים

תביעת מילואים

כשיש מבצע צבאי או פעולה צבאית כלשהי שאינה סובלת כל דיחוי, אנו יכולים לסמוך על אנשי המילואים אשר יעזבו את משפחותיהם ואת עיסוקיהם ויצאו על מנת להגן על המדינה. כך באמצע החיים, הם יוצאים לחודש, חודשיים ולפעמים אף יותר על מנת לתרום ולאפשר לנו לישון בשקט. בתמורה לנאמנותם הרבה, המדינה מעניקה להם את הזכאות להגיש תביעת מילואים. הגשת תביעת מילואים מעניקה לחיילי המילואים מרווח נשימה כלכלי, עד שיסדרו את ענייניהם כאשר הם חוזרים אל חיי האזרחות.

תביעת מילואים היא למעשה תביעה המיועדת לאנשי מילואים אשר מעוניינים לתבוע תשלומים על ימי מילואים ממעסיקיהם, מהביטוח הלאומי או מהיותם עצמאיים. הגשת תביעת מילואים אינה מיועדת לכל אחד, אלא ישנם מקרים ספציפיים שבהם יכול איש המילואים להגיש את התביעה. דוגמאות למקרים אלה יכולות להיות עובד שכיר אשר לא קיבל את המשכורת שלו, עובד עצמאי, סטודנט הלומד במוסד לימודים מוכר, עובד שנאלץ להפסיק את עבודתו כי המעסיק פשט את הרגל ועוד.

מכל מקום, הגשת תביעת מילואים בצורה מסודרת מצריכה ידע וניסיון. לא פעם נתקלים אנשי המילואים בסירוב בקשת תביעת מילואים בעקבות הגשה בלתי נכונה. מי שיכול לעזור בזה הוא עורך דין משרד הביטחון המתמחה בהגשת תביעות. עורך דין זה הוא אדם מנוסה ומקצועי אשר יוכל לפתור את עניין תביעת המילואים בקלות ולאפשר לאיש המילואים לקבל את הכספים המגיעים לו.

הגשת תביעת מילואים

חיילי המילואים משרתים את ארצם נאמנה. הם עוזבים את העיסוקים האזרחיים שלהם הכוללים טיפול בילדים, עבודה או בילוי טוב עם חברים, ויוצאים כדי לתרום למדינה כמה ימים טובים. חלקים גם עוזבים באמצע הלימודים ונדרשים לגשת למועדי ב’ ו-ג’ בתקופת הבחינות. על כל פנים, פעמים רבות לחיילי מילואים ישנן זכויות שונות שהם לא תמיד מודעים עליהן, תוגמת הזכות להגשת תביעת מילואים.

מי יכול להגיש תביעת מילואים?

קיימים מקרים שונים שבהם החיילים זכאים להגיש תביעת מילואים. נבחן את הבולטים שבהם:

  • עובד עצמאי שלא קיבל תגמולים אחרי שעברו 3 שבועות החל מסיום שירותו.
  • חייל מילואים שאינו עובד.
  • מי שלומד במסגרת מוסד להשכלה גבוהה.
  • עובד שכיר במקרים שונים: עובד ששהה בחופשה ללא תשלום מעל ל-60 יום, עובד אצל כמה מעסיקים, עובד שהוא גם שכיר וגם עוסק עצמאי, עובד שפוטר ועוד.

איך ניתן לבצע הגשת תביעת מילואים?

הגשת תביעת מילואים מתבצעת תוך כמה שלבים. בשלב הראשון מגישים בקשה לסניף המוסד לביטוח לאומי באזור המגורים. ניתן להגיש בקשה באמצעות הדואר, או באופן מקוון באתר. לטופס התביעה של הבקשה חשוב לצרף מסמכים שונים. מבין המסמכים האלה ניתן להזכיר את טופס 3010 – אישור על שירות במליואים, אישור על שירות עבודה במצבי חירום, אישור מהמעסיק, תלוש שכר, אישור לימודים (במקרה שבו מדובר בסטודנט), מכתב של המעסיק על הפסקת העבודה ועוד. לאחר שהוגשו כל המסמכים הרלוונטיים, יש צורך לחכות לתשובה מהביטוח הלאומי.

מדוע מומלץ להתייעץ עם עורך דין?

על מנת לערוך הגשת תביעת מילואים כדת וכדין, חשוב להתייעץ עם עורך דין מקצועי. לא אחת קורה שבקשתו של חייל מילואים נדחית שלא בצדק, רק משום שלא הגיש את הטפסים הנכונים או שלא המציא את כל המסמכים הדרושים. תביעת מילואים דורשת התייחסות מיוחדת וידע משפטי מעמיק. כך שגם אם קיבלתם סירוב בהתחלה ואתם עדיין מאמינים שמגיע לכם יותר, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע. אם אתם כאנשי מילואים מעוניינים לקבל את כל המגיע לכם, יש צורך לפנות לעורך דין מקצועי אשר ילווה אתכם לאורך כל הדרך.

מידע נוסף על תביעת מילואים:

בעשור האחרון חל שינוי מהותי ומרחיק לכת בכל הנושא של שירות חיילי המילואים במדינה. כל הטיפול בחיילים אלה ובשירות המילואים הוצא מחוץ לחוק הביטחון ועוגן חוק שירות המילואים המעגן תחתיו את כל ההוראות והנהלים של אופן שירות המילואים, מי מחויב בשירות זה ומי לא, מהי כמות ימי השירות הפעילים המותרים בתקופת זמן של שלוש שנים ולאילו הטבות סוציאליות זכאים המשרתים בשירות המילואים. יחד עם זאת, לא כל המידע ידוע וגלוי לחיילי המילואים ופעמים רבות הם מוצאים את עצמם הולכים לאיבוד בין פיסות מידע חלקי או לא נכון ומתקשים לממש את הזכויות המגיעות להם בתחום תביעה לאנשי מילואים.

כאשר חייל מילואים מגלה כי ישנן הטבות או זכויות סוציאליות שהוא זכאי להן הוא צריך לדעת מה הדרך הנכונה והמקובלת להגיש תביעה לאנשי מילואים ולקבל את הזכויות האלה. לשם כך עליו לוודא שהמידע שהגיע אליו נכון וזאת הוא יכול לברר על ידי איש מקצוע הבקיא בנהלי הצבא, רצוי שיהיה זה עורך דין שיש לו ניסיון רב ככל האפשר בייצוג חיילי מילואים בתביעות מעין אלה. עורכי הדין בעו”ד יעבץ – ביטון הם הכתובת הנכונה והמתאימה ביותר. לאור ניסיון של מעל 20 שנה בייצוג תביעה לאנשי מילואים ומשרד הביטחון עורכי הדין יידעו לייעץ בדיוק מה הדרך הטובה ביותר של תביעה לאנשי מילואים להשיג את מבוקשו וכמובן יוכלו ביחד אתו לוודא שאכן הוא לא מקבל את מה שמגיע לו.

חוק שירות המילואים בתחום תביעה לאנשי מילואים נחקק בשנת 2008 והיוזמה הראשונית הייתה של עמותות חברתיות אשר חיפשו כל דרך לשפר את התנאים של חיילי המילואים אשר הקדישו זמן רב ואת ביטחונם האישי לטובת המדינה ולטובת שירות המילואים. על פי החזון של ארגונים אלה לחיילי המילואים הגיעו הטבות סוציאליות אלה בשל הסיכון שהם מעמידים בו את עצמם ובשל העדיפות שמקבל שירות המילואים על פני דברים אחרים הקשורים לחייו של החייל – מקום העבודה, המשפחה והילדים ועוד פעילויות יומיומיות הנדחקות מיד הצידה כאשר מתקבל צו הגעה לשירות מילואים.

זו הסיבה שאין לוותר וצריך לקבל את מה שמגיע על פי החוק. חייל מילואים שמעוניין להגיש תביעה לאנשי מילואים וחש מקופח או שאינו מקבל את המגיע לו – מומלץ לו לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי של עורך דין משרד הביטחון וכך יידע מה מצבו ומה עליו לעשות.

למידע על קבילה נגד הצבא לחצו כאן!

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button