ייצוג מול הפרקליטות הצבאית

אפשרויות הייצוג 

סעיף 316 לחוק השיפוט הצבאי קובע, כי כל חייל העומד לדין בבית דין צבאי רשאי לייצג את עצמו או להיות מיוצג באחת משלוש הדרכים הבאות:

    1. ייצוג ע”י סנגור צבאי על-פי הכללים המפורטים מטה.
    2. ייצוג ע”י סנגור מן המגזר פרטי, שהינו בעל אישור הופעה בפני בתי דין צבאיים.
    3. ייצוג ע”י כל חייל, שיסכים לשמש סנגורו.

מה תרומתו של הסנגור להליך המשפטי?

בהליך המתקיים בבית הדין הצבאי המחוזי, יכול הסנגור לסייע למרשו, תחילה בייעוץ בחקירה, בהמשך בפניה לפרקליטות בבקשה להימנע מהעמדה לדין (שימוע, הנערך רק במקרים המתאימים), ובהליך המרכזי – ייצוג מלא של הנאשם בפני בית הדין הצבאי ובפני רשויות התביעה הצבאית. חשוב להדגיש, כי הייעוץ הניתן בשלב החקירה הוא קריטי לעתים ועשוי להשפיע על טיב ההחלטה שתתקבל בעניינו של החשוד בתום החקירה כנגדו. ככלל היא מסייעת לחייל לשמור על זכויותיו.

בהליך הנערך בבית הדין הצבאי לתעבורה, לרוב, מסתכם פועלו של הסנגור הצבאי במתן ייעוץ לנאשם באשר לדרך ניהול משפטו, ולפי בקשת הלקוח – אף בניסיון לסיים את ההליך בהסדר-טיעון עם התביעה הצבאית. במקרים מתאימים, יוכל הסנגור לפנות לסגן הפרקליט הצבאי הראשי בבקשה לבטל את כתב האישום שהוגש בבית הדין הצבאי לתעבורה. ייצוג על ידי סנגור צבאי באולם בית הדין יינתן רק כאשר סבור הסנגור, כי ייצוג כאמור יועיל להגנת הנאשם.

בהליך הדין המשמעתי, אין זכות להיות מיוצג על ידי הסנגור, אך הסנגור יוכל, מלבד ייעוץ בשלבי החקירה, לסייע בהכנת הנאשם למשפט, ובמקרים מתאימים (כאשר יש להליך המשפטי השלכות מרחיקות לכת על המשך השירות) – אף בהכנת חוות דעת כתובה שתוגש מטעם הנאשם לקצין השיפוט. כמו כן, הסנגור יוכל לייצג את הנאשם בהליכים שייגזרו מתוצאות המשפט (כגון ועדה להתרת התחייבות לשירות קבע).

למידע על תביעה נגד הצבא לחצו כאן!

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button