נושא התאונות הצה”ליות, מבצעיות וגם על תאונות הדרכים

יש לא מעט תאונות אשר מתרחשות באימונים ובפעילות מבצעית בצה”ל, שאז יש צורך בייצוג של עורך דין אשר מתמחה היטב בתאונות אלו. במהלך תפקידם של אנשי צבא, ישנם מקרים בהם קורים תאונות דרכים, תאונות מבצעיות באימונים ולצערנו יש לא מעט כאלה. בכל מקרה של תאונה בעת שירות צבאי, הצבא את עצמו בוחן את נסיבות התרחשות האירוע ואת אחריות המפקדים וכן הוא מחליט לפעול בכל הקשור לנושא זה.

תפקיד מצ”ח במקרה של תאונות צה”ליות

במקרה של תאונה צה”לית, ישנו גוף שחוקר את נסיבות המקרה. גוף זה נקרא -מצ”ח (משטרה צבאית חוקרת), מטרת החקירה היא לאתר את הגורם האנושי אשר אחראי לתאונה. חוקרי מצ”ח אוספים ראיות מהשטח ובמידה ומדובר ברשלנות של מפקדים או של אדם מסוים במערכת, הם יוכלו להעמיד לדין את האדם שגרם לתאונה זאת. גם כאשר מדובר בתאונה שנגרמה לחייל עקב אימונים צבאיים, מצ”ח יפתחו בחקירה שמטרתה היא זהה – להעמיד לדין את האדם שגרם לרשלנות או בכדי למגר את תופעות אלו בעתיד, זאת במידה ולא נמצאו ראיות אשר מוכיחות רשלנות מצד מפקדים או גורמים אחרים.

מטרות חקירת מצ”ח

ברוב המקרים מטרות החקירה הן – הפקת לקחים והעמדה לדין של מפקדים שהתרשלו בתפקידם.  תאונות אלו יכולות להיות בדרגות שונות, אך כאשר מדובר בפציעה בדרגה בינונית או חמורה, מצ”ח פותח בחקירה אשר מטרתה לבחון את הכשל המערכתי שבגינה קרתה התאונה ולמנוע מקרים כאלה בעתיד. ברוב המקרים חקירות אלו הינן חסויות ולא תמיד ניתן להשתמש בתוצאות החקירה בהליך פלילי. במידה ומדובר בפעילות מבצעית בה קרתה תאונה חמורה אשר גרמה למוות של חייל או פציעה בדרגה חמורה, בוחנים את מידת התרשלותם של המפקדים אשר היו מעורבים או אחראים על היחידה, ובמקרים מסוימים גם מעמידים אותם לדין.מומלץ להעזר בעורך דין מומחה לתחום ייצוג נפגעי תאונות דרכים אשר יעזור לכם לעבור את התהליך בבית המשפט.

מהי התרשלות של מפקדים?

כאשר מפקד מפר את החובות המטלות עליו במסגרת תפקידו, אם זה בהוראה מפורשת או בפקודות הצבא, הוא מוגדר – כאדם שהפר את אחריותו כמפקד ובית הדין הצבאי רואה זאת בחומרה רבה. שמירה על הוראות בטיחות הם בגדר חובה ומתוקף תפקידו של כל מפקד. הוראות בטיחות אלו נועדו למנוע תאונות מבצעיות ותאונות דרכים בקרב חיילים ואנשי צבא. חובתו של כל מפקד לדאוג לכל הקשור לתחום הבטיחות של יחידתו ולהוציא פקודות ברורות בנושא ועליו לפקח שהן מיושמות בהתאם להוראות הבטיחות הכלליות.

סיוע בעורך דין המתמחה בתחום

כאשר מפקד חשוד בהפרת החובות המוטלות עליו, ועקב כך חייל נפצע בדרגות שונות בעת מילוי תפקידו, האצבע המאשימה מופנית כלפי מפקדו והוא יכול לעמוד לדין בדיו עבירה זאת. לכן, במקרים אלו יש צורך להתייעץ עם עורך דין צבאי מוסמך, אשר יוכל לייצג את החשוד בעבירה בבית דין צבאי.

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button