זכויות

זכויותיהם של נפגעי פעולות האיבה הנכים נוצרו מכוח הסמכות רבות ושונות. על פי סעיף 8 לחוק התגמולים מושווה מצבם של נפגעי פעולות האיבה למצבם של הזכאים מכוח חוק הנכים וחוק משפחות חיילים וזאת על פי חוקים אחרים. סעיף 9 לחוק הסמיך את שר העבודה להתקין תקנות שונות מכוח החוק וכך הותקנו ונשאבו תקנות רבות לעניין נפגעי פעולות האיבה. הכנסת החליטה וחזרה והחליטה על השוואת הזכויות בין נפגעי פעולות האיבה לנפגעי השירות הצבאי. קביעות אלו ואחרות מסדירות למעשה מערכת מורכבת ומסועפת של זכויות שונות ורבות הניתנות לנפגעי פעולות האיבה.

הזכויות המתוארות להלן מקורן בחוק, בתקנות, בצווים בהוראות פנימיות במשרד הביטחון ובביטוח הלאומי. את המידע לגבי הזכויות והיקפן שאבנו ממספר רב של מקורות מידע וניסינו לתארן בצורה רציפה וקוהרנטית, עם זאת יתכן ונפלו בהן אי אלו אי-דיוקים הדורשים התאמה ובירור.

את הזכאות ואת היקפה קובע המוסד לביטוח לאומי ולכן הוא, ורק הוא, המוסמך לאשר או לשלול זכות כלשהי, מניסיוננו, כדאי לפנות בבירור זכויות למוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל אסמכתא בעניין זה. מעבר לכך כדאי מאוד שהפניה תיעשה בצורה מסודרת, בכתב, על מנת לתעד הפניה ולמנוע חילוקי דעות בעתיד ביחס לתוכנה או לביצועה.

נציין ונדגיש כי המפגש בין צרכני השירות (הנכים) וספקיו (עובדי המוסד לביטוח לאומי), אינו פשוט ולעיתים יכול להיות טעון מאוד. נראה לנו כי עם הרגישות והנכונות המתאימה, ניתן לצמצם חיכוכים בהן נתקלנו לא אחת.

אנו מתמחים בתחום נפגעי פעולות האיבה ואף שנים רבות מייעצים ומסייעים לארגון היציג.

נשמח לסייע לכם בכל עניין הנוגע לזכויותיכם. לשאלות ומידע נוסף, אנא אל תהססו, נשמח לסייע – יעוץ משפטי ראשוני חינם או כתבו אלינו בדואר אלקטרוני: info@disabled.co.il.

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button