תשלום רטרואקטיבי של קצבת זקנה

קצבת הזקנה המשולמת מטעם המוסד לביטוח לאומי – כשמה כן היא – משולמת החל מגיל הפרישה, לאזרחים שכבר אינם עובדים ועלולים להתקשות לבסס את המצב הכלכלי שלהם. מטרתה של קצבה זו להבטיח הכנסה חודשית קבועה לאזרחים אלה.

על מנת לקבל את קצבת הזקנה יש להגיש תביעה, אך במידה ומדובר באזרח המתגורר בישראל ואין לו חובות כספיים כלשהם למוסד לביטוח לאומי – הרי שפרטיו האישיים, לרבות כתובתו ותאריך הלידה שלו יופיעו במאגרי המידע של המוסד ולכן יוכל להתחיל לקבל את הקצבה גם ללא הגשה תביעה ייעודית לצורך כך.

אנשים רבים אינם מודעים לתקנות הביטוח הלאומי וכאשר ייפנו אל עובדיו על מנת לברר סוגיות הנוגעות בזכויותיהם השונות – הם עלולות להיתקל לא פעם בחוסר שיתוף מידע או אפילו בחוסר נכונות לסייע. אזרחים רבים תלויים בתשובות פקידי המוסד לביטוח לאומי על מנת לברר זכויותיהם וכאשר אלה אינם יודעים את החוק או שאינם מאפשרים נגישות למידע או לא מבצעים את עבודתם כשירות עבור ציבור זה – הרי שהם חוטאים למטרת קיומו של המוסד לביטוח לאומי.

בעניינה של התובעת, גברת יהודית שרעבי, אלמנה בת 93 מפעולת איבה (בעלה נהרג מפגיעת טיל במהלך מלחמת המפרץ הראשונה), סירב הביטוח לאומי לשלם הקצבה אחורנית מעבר ל – 4 שנים משום שהתובעת לא הגישה תביעה במועד.

בתה של גב’ שרעבי פנתה לא פעם בשם אימה על מנת לברר את נושא תשלום קצבת הזקנה (שכן אימה אינה יודעת קרוא וכתוב) אך נענתה כי האם אינה זכאית מאחר והיא מקבלת קצבת אלמנת איבה.  משאושרה הגימלה היא אושרה רק 48 חודשים אחורנית חפי לשון החוק. לאחר שפנתה למשרדנו והוגשה תביעה בעניין זה אישר בית הדין לעבודה לשלם את הגימלה 7 שנים אחורנית למועד ההתיישנות.

חשוב לדעת שלעיתים התנהלות פקידי המוסד לביטוח לאומי אינה תקינה ולעיתים ניתן לקבל את המגיע או את המידע רק לאחר פנייה של עורך דין הבקיא בחוק ושהאינטרסים של לקוחותיו עומדים לנגד עיניו. עו”ד יעבץ – ביטון בעל ניסיון רב ועשיר בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי ומומלץ לפנות לקבל ייעוץ בכל נושא הקשור לחוק.

אם גם אתם נזקקים לייצוג צבאי ובטחוני, התקשרו עוד היום ותנו לנו להילחם עבורכם!

לשאלות ומידע נוסף, אנא אל תהססו, נשמח לסייע – יעוץ משפטי ראשוני חינם או כתבו אלינו בדואר אלקטרוני: info@disabled.co.il

פסק דין בתביעה לתשלום רטרואקטיבי של קצבת זקנה

ראה עוד: נפגעי פעולות איבה

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button