אלרגיה לאבק בצבא

תגובה אלרגית היא בעצם תגובה של המערכת החיסונית שלנו כנגד חומרים שונים. בדרך כלל המערכת החיסונית שלנו תהדוף ותחסל חיידקים ונגיפים שונים אולם לעתים לא תגן עלינו מפני איומים פוטנציאליים של חומרים שונים כמו אבק, עובש ואפילו סוגי מזון שונים. אלה מכונים אלרגניים. אלרגיה לאבק בצבא היא אחת מהאלרגיות הנפוצות ביותר בקרב האוכלוסייה שכן כ-30% ממנה סובלים מאלרגיה זו העשויה להחריף לאורך השנים ולפתח אסטמה. מה עושים במקרה כזה? מהם התסמינים המצביעים על אלרגיה לאבק? כיצד מטפלים ומי מממן את זה?

מה עשוי לגרום לאלרגיה?

אלרגיה נגרמת כתוצאה מחשיפה לאלרגנים שונים, כאשר בדרך כלל יהיה גם שילוב של אלמנט גנטי. ככל שייחשף האדם לאלרגנים השונים העשויים לגרום לאלרגיה אצלו כך הוא ירגיש יותר ויותר ואת התסמינים ועשוי לפתח אלרגיה חריפה יותר ותסמינים קשים יותר. בין האלרגיות השכיחות כאמור היא אלרגיה לאבק ובסביבה הצבאית, בין אם מדובר בשטח ובין אם מדובר בשירות בבסיס סגור, ישנה חשיפה לאבק בסיכון גבוה ויש לקחת זאת בחשבון.

מהם התסמינים של אלרגיה לאבק?

לאלרגיה לאבק יש כמה וכמה תסמינים שכדאי להכיר כמו למשל גודל באף, נזלת אלרגית, קשיי נשימה, עיניים צורבות, גירוד באף והתעטשויות רבות. חשוב להכיר באלרגיה מוקדם ככל האפשר.

מה עושים אם ידוע על אלרגיה לאבק טרם הגיוס הצבאי?

במידה ואתם מכירים בכך שאתם אלרגיים לאבק טרם הגיוס הצבאי, יהיה חשוב לעדכן על כך את הגורמים הרלוונטיים. הסיבה לכך היא שאלרגיה לאבק עשויה להשפיע על השיבוץ הצבאי ועל התפקיד שתבצעו במהלך השירות. במידה וידוע על קיומה של האלרגיה, ייתכן ותזכו לפטורים שונים ואף לשרת בתפקידים ובמקום עם פחות סיכון להימצאות האבק.

האם הרגשתם החמרה או התפתחות של אלרגיה לאבק במהלך השירות הצבאי שלכם?

אלרגיה לאבק בצבא הינה שכיחה במיוחד. חיילים רבים סובלים מאלרגיה מסוג זה, כאשר בהתחלה התגובה של הגוף לאלרגיה והמערכת החיסונית כמעט אינה מורגשת. ככל שהזמן עובר ויש חשיפה לאבק הוא עשוי לפגוע בבריאותכם. כך למשל: אתם עשויים לסבול מתסמינים חריפים יותר ואף התפתחות של אסטמה ובעיות בריאות אחרות. במידה והתחלתם לסבול מתסמינים אלו במהלך השירות הצבאי שלכם אתם תידרשו לטפל בנושא באופן תדיר ועל כן חשוב להכיר באפשרות להגיש תביעה נגד משרד הביטחון בנושא.

מתי נוכל להגיש תביעה נגד משרד הביטחון בנושא אלרגיה לאבק?

במידה והאלרגיה שלכם התפתחה או הוחרפה במהלך השירות הצבאי ובמידה וקיום האלרגיה מפריע לתפקוד היומיומי שלכם או מצריכה טיפול מתמשך, תהיו זכאים בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון. ברוב המקרים תזכו למימון לטיפולים תכופים בנושא ואולי אף לפיצוי הולם. כמובן שאת התביעה וההיוועצות הראשונית יש לעשות מול עורך דין המתמחה בתביעות משרד הביטחון.

כמה זמן נמשכים התסמינים?

חלק מהתסמינים עשויים להימשך כמה שעות עד כמה ימים ואילו תסמינים אחרים עשויים להישאר אתכם כל הזמן ואף להחריף עם הזמן. זה תלוי ברמת החשיפה לאבק במקום בו אתם משרתים וכמובן בתגובה של המערכת החיסונית שלכם. חשוב להבין כי כאשר התסמינים אינם מטופלים לעתים תכופות אלה עשויים להחמיר ולגרור תגובות בריאותיות קשות ולא נעימות.

איך מטפלים באלרגיה לאבק?

ראשית מבצעים טיפול מנע. הכוונה היא למניעת הקרבה ככל האפשר לסיבת האלרגיה ובמקרה הזה – לאבק. ישנו גם טיפול תרופתי בהתאם לסוג התסמינים מהם אתם סובלים ולאחר אבחון רפואי מקצועי. חשוב להדגיש כי כתבה זו איננה תחליף להמלצת הרופא שלכם שיוכל להתאים לכם את הטיפול הנדרש בהתאם לסיטואציה שלכם.

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button