הזכאים לקבלת הפטור

הזכאים לקבלת הפטור

אנו מתמחים בנכויות ומטפלים בבקשות לקבלת פטור ממה הכנסה.

פטור ממס הכנסה מוענק כאמצעי שיקום לנכים קשים מעל 90% הנחה. מטרתו של הפטור הטבת מצבו של נכה קשה והענקת עדיפות לנכה, בכך שההכנסה שיקבל, עד לתקרה מסוימת, תהה הכנסה נקייה. הפטור הינו פטור משמעותי מאוד ושוויו מגיע למאות אלפי ₪ בשנה לאדם עובד המשתכר יפה אך סובל מנכות קשה ומטרידה או ממחלה קשה.

סעיף 9(5) לפקודת מס הכנסה מקנה פטור ממס עבור הכנסות של אחד מהאנשים הבאים:

  • עיוור
  • נכה בשיעור של 100% (נכה קשה או הסובל ממחלה קשה)
  • נכה בשיעור של 90% נכות מפגיעות באיברים לפי חישוב מיוחד (מדובר על ריבוי פגימות המשתכלל ל-90% נכות)
  • נכה שנקבעה לו נכות צמיתה בשיעור של 89% לפי חישוב מיוחד.

חשוב – הפטור חל על נכות רפואית בלבד ולא על נכות תפקודית שלה חישוב נפרד.

הפטור ניתן רק אם תקופת הנכות הכוללת, עולה על 184 יום עד לתקרת הכנסה המתעדכנת מידי שנה. התקרה שונה אם מדובר בהכנסה מיגיעה אישית כמו משכורת, הכנסה מעסק ועוד או כשמדובר בהכנסה שאינה מיגיעה אישית כמו ריבית, שכר דירה, וכהנה הכנסות שאינן הכנסות מעבודה. מי שתקופת נכותו הכוללת נקבעה בין יום אחד ל – 184 יום לא יהיה זכאי לפטור בגין הכנסותיו.

אדם אשר שיעור נכותו נקבע ל-100% נכות לצמיתות או 90% לפי חישוב מיוחד, או עיוורים ללא הגבלת אחוז נכות לרבות ליקוי ראייה חמור – על פי אחד החוקים הבאים:

  •  חוק הנכים (תגמולים ושיקום), תשי”ט – 1959 (נוסח משולב).
  • חוק נכי המלחמה בנאצים, תשי”ז – 1957
  • חוק התגמולים לנפגעי איבה, תש”ל – 1970
  • פרק ג’ (ביטוח אימהות), פרק ה’ (ביטוח נפגעי עבודה), פרק ט’ (ביטוח נכות) לחוק הביטוח הלאומי (נוסח משולב), התשנ”ה – 1995
  • חוק שירותי הסעד (תעודת עיוור).

נכה יהיה זכאי לפטור ממס בהתבסס על ההחלטה על פי חוקים אלו.

אדם שאינו עיוור כאמור או שלא נקבעו לו אחוזי נכות על פי אחד החוקים המנויים בסעיף הקודם או שנקבע לו לפיהם אחוז הנמוך מ- 90% בחישוב מיוחד, ועבר אירוע רפואי כלשהו – רשאי לגשת לוועדה רפואית של מס הכנסה הנערכת על ידי המוסד לביטוח לאומי  ולבקש לבדוק נכותו מחדש.

בנוסף, ניתן לקבל החזרי מס רטרואקטיבית לתקופה של שש שנים לא כולל השנה השוטפת רק עבור נכות שהוכרה בהתאם לאחוזים הנדרשים על פי החוק, לתקופה כוללת העולה על 184 יום. כלומר בשנת 2014 ניתן להגיש בקשות להחזרי מס בגין נכות משנת 2008 ואילך.

על פי טבלאות רשות המיסים, נכון להיום תקרת ההכנסה הפטורה להכנסות מיגיעה אישית (עבודה) הינה 614,400 ₪ לשנת מס. מדובר על  תקרת הכנסה מיגיעה אישית לנכה או עיוור שתקופת נכותו עולה על 365 יום. תקרת הכנסה לנכה כאמור או עיוור שתקופת נכותו בין 185-365 יום או שהכנסתו אינה מיגיעה אישית הינה 73,6800 ₪. תקרת הכנסה מריבית הינה 232,560 ₪. על פי הוראת נציב מס הכנסה, במקרה בו הנכות התחילה לפני ה – 1/7/2003 יחולו כללי הסעיף במתכונתו הקודמת.

נשמח לבדוק זכאותכם לקבלת הפטור במשרדינו.

עורך דין צבאי מקצועי-עומר יעבץ

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button