עורך דין צבאי רפואי

עבודה בתור עורך דין המתמחה במשפט צבאי ובטחוני ובממשק שבין רפואה למשפט היא מיוחדת במינה ומדובר בשילוב מרתק של שני נושאים שלכאורה נראים רחוקים זה מזה, אך במציאות קשורים האחד בשני קשר הדוק. על מנת לייצג לקוחות שהם חיילים או קצינים משוחררים, אזרחים עובדי צה”ל, נכי צה”ל ואנשים המשוחררים מכוחות הביטחון – על עורך הדין להכיר את המערכת הצבאית על בוריה, לדעת היטב את החוקים, התקנות והנהלים הקשורים בשירות צבאי ואת מערכת המשפט הצבאית וכמובן את מערכת יחסי הגומלין בין הצבא לבין מוסדות המדינה (משרד הביטחון ועוד).

מהצד הרפואי – עורך הדין יהיה בעל ידע ורקע עשירים ומגוונים בתחומי רפואה, יידע אודות מחלות ופגיעות ובעיקר אודות פגיעות שכיחות ונפוצות בקרב חיילים המשרתים ביחידות קרביות, ישכיל לבצע את הקשר בין פציעה כזו או אחרת לבין שירות צבאי על מנת לקבוע האם ישנו קשר ישיר ביניהם וכך לסייע ללקוח התובע את מערכת הביטחון וזקוק לסיוע בקבלת המגיע לו מהצבא, משרד הביטחון, אגף השיקום או המוסד לביטוח לאומי.

עורך דין צבאי רפואי מקצועי העוסק בתחומים אלה הוא איש המקצוע המתאים ביותר ללוות לקוחות בהופעה בפני הועדות הרפואיות של הצבא כאשר בקשה או תביעה מסוימת לא מתקבלת או שלא מתקבלת החלטה בנוגע אליה בכתובת הראשונית שאליה מופנית הבקשה. מכיוון שהלקוחות עשויים להיות חיילים משוחררים צעירים שאינם בקיאים בעולם המשפט ועלולים למצוא עצמם מבולבלים לנוכח שפע המידע והקושי בהבנתו, הרי שדרוש להם איש מקצוע שיוכל לכוון אותם, לסייע להם להבין את המצב ואת סיכויי ההצלחה וכמובן ללוות אותם בתהליך שקשה מאד לבצע אותו לבד.

עורך דין צבאי רפואי הבקיא בחוקי הצבא ובמשפט צבאי יכול לסייע כאמור בהופעה בפני ועדה רפואית, עשוי לתת מידע בעל ערך רב בנושאים כמו העלאה או הורדה של הפרופיל הצבאי, הכרה של נפגע זה או אחר כנכה צה”ל ותביעות נגד משרד הביטחון או המוסד לביטוח לאומי על מנת לממש זכויות רפואיות שמגיעות על פי החוק ללקוחותיו. שירות נוסף שיכול להעניק עורך הדין הוא ייעוץ מקדים בטרם הגשת תביעה או סיוע בהכנת מסמכים רפואיים שכדאי ללקוח להצטייד בהם על מנת להיות מוכן לכל תרחיש שיהיה עליו לעבור או לבצע.

אנחנו במשרד עורכי דין יעבץ – ביטון מתמחים בתביעות הקשורות לצבא ולמשרד הביטחון, מלווים את לקוחותינו לוועדות הרפואיות עד שימצו את הזכויות המגיעות להם מתוקף החוק, תקנות משרד הביטחון או נהלים פנימיים של אגף השיקום.

למידע על הוועדה הרפואית בצבא לחצו כאן!

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button