התאמת רכב לנכה צה”ל

נכי צה”ל מתמודדים עם נכות או מחלות לא פשוטות ומנסים להקל על עצמם את ההתנהלות היומיומית ככל שהם רק יכולים. ישנם סוגים שונים של נכויות ודרגות שונות של נכות ולכל נכה ניתן למצוא אביזרים או עזרים שיקלו עליו להתנייד ממקום למקום או לבצע פעולות שהמחלה או הנכות עלולות להקשות עליו בביצוען. כך גם במקרה שמדובר בנכה שיכול ומסוגל להמשיך לנהוג באופן עצמאי אך כלי הרכב שבו הוא יעשה שימוש צריך להיות מותאם ונגיש לו. מכיוון שלכל נכה יש את הדרישות והנוחות שלו, מתבצעת דרך אגף השיקום במשרד הביטחון התאמת רכב לנכה צה”ל באופן אישי על ידי מהנדס רכב.

ישנם רכבים שעשויים להימצא כמתאימים לנכים בעלי פציעות כאלה ואחרות ובמידה ויוחלט שעל רכב מסוים להיות נגיש באופן מיוחד וספציפי עבור נכה עם נכות מסוימת – יותאם לו רכב בהתאמה אישית. על כך יוחלט בוועדה על התאמת רכב לנכה צה”ל. ישנם מקרים שבהם מוחלט כי אין צורך ברכב המותאם באופן אישי לנכה מסוים או שהנכה מחליט לבחור סוג רכב אחר מזה שהומלץ לו על ידי רופא תעסוקתי, ראש אגף השיקום ומהנדס רכב. במקרה זה יקבל הנכה את הסיוע הנדרש על מנת להשיג את הרכב שיספק לו את הנוחות המרבית להתנייד ממקום למקום על אף נכותו הקשה.

גם נושא זה של התאמת רכב לנכה צה”ל הוא נושא סבוך שכרוך בתהליך של בירורים ובדיקות, הצגת מסמכים והופעה בפני ועדה המורכבת מאנשי מקצוע. הנכה יקבל את התשובה הרשמית ואיתה יוכל להתקדם בתהליך. התאמת הרכב לנכה מבוצעת מתוך ניסיון להקל עליו כמה שניתן ולוודא שהוא יכול להתנייד בכוחות עצמו על מנת שלא תיעצר שגרת היומיום שלו בשל הנכות. כמו כל תהליך הקשור במימוש זכויות דרך אגף השיקום או מוסדות המדינה – גם בתחום התאמת רכב לנכה צה”ל מומלץ שאת התהליך יילווה עורך דין הבקיא בנהלי הצבא, מכיר את התקנות הקשורות בנכי צה”ל ויש לו ניסיון בייצוג נכים אלה בערכאות צבאיות שונות.

עורך דין זה יידע להעריך או אפילו לדעת במדויק מה הזכאות עבור כל נכה על פי דרגת הנכות שנקבעה לו ואיך לממש את הזכאויות האלה, כאשר אחת מהן היא הזכות להתאמת רכב לדרגת הנכות או באופן אישי לנכה עצמו. גם כאשר מבוצעת התאמת רכב לנכה צה”ל אין מדובר בהחלטה גורפת לצמיתות ולכן יש צורך לחדש את הזכאות והבחירה מדי פעם.

יעבץ – ביטון הוא משרד עורכי דין העוסק במשפט צבאי וביטחוני, בדיני צבא וביטחון ובתביעות כנגד משרד הביטחון לנכי צה”ל. עורכי הדין במשרד בקיאים בנהלים פנימיים של התאמת רכב לנכה צה”ל, הצבא ומשרד הביטחון ויידעו לייעץ ולסייע לכל נכה לממש את הזכויות המגיעות לו על פי החוק בעיקר אם אין הוא מודע כלל לזכויות אלה, קל וחומר לדרך ולפעולות שיש לבצע על מנת להשיג אותן.

למידע נוסף על רכב רפואי לנכה צה”ל לחצו כאן!

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button