עורך דין משרד הביטחון

משרד עורכי דין יעבץ ושות’ בעלי צוות עורכי דין משרד הביטחון, הצוות בעל ידע וניסיון רב בתחום התביעות נגד משרד הביטחון.  26 שנות הצלחה ועשייה בתחום הובילו לכך שנכי צה”ל רבים מוכרים ככאלו עם אחוזי נחות התואמים את פציעתם.

ההכרה של אדם נכה כנכה צה”ל מאפשרת לו לקבל הטבות וזכויות שונות מטעם המדינה אך על מנת להיות מוגדר ככזה עליו לעבור בהצלחה תהליך מול משרד הביטחון, תהליך שעלול להיות ארוך, סבוך ומייגע. על מנת להגדיל את הסיכוי לקבל את ההכרה ולהבין את התהליך טוב יותר, מומלץ מאד שאת התהליך ילווה עורך דין משרד הביטחון – עורכי דין לתביעות נגד משרד הביטחון, הבקיא בכללים והתקנות המאפשרים את הגדרתו של אדם כנכה צה”ל ויודע בדיוק מה הדרישות הנכונות והמעודכנות לצורך הכרה זו.

עו”ד עומר יעבץ כאן להסביר לכם על התהליך:

הזכויות הניתנות כיום לנכים באשר הם ניתנות תחת חוק הנכים וההכרה באדם נכה היא השלב הראשון על מנת שחסות החוק תחול עליו. התהליך מתחיל בהגשת תביעה להכרה כנכה צה”ל נגד משרד הביטחון. כאשר מדובר על פצועים בדרגה בינונית או קשה מתחיל התהליך עוד בעודם מקבלים את הטיפול הרפואי בבית החולים, מטעם קציני נפגעים או נציגים של אגף השיקום. במידת הצורך ניתן לאלה גם סיוע בהגשת התביעה הלכה למעשה. לשם ביצוע התהליך יש להיעזר בעורך דין משרד הביטחון שמכיר ומנוסה בתחום.

מסלול הגשת התביעה

בכתב התביעה צריכים להיות הפרטים הבאים – פרטים אישיים, פרטים כלליים לגבי השירות, עילת התביעה, פרטי החבלה או המחלה, פרטי האירוע שהביאו לחבלה או למחלה, תיאור הטיפול הרפואי והאשפוז, חתימה ובקשה לצירוף מסמכים רפואיים לאימות טענותיו של התובע. בטופס התביעה חשוב מאד להבהיר את מטרתה – מחלה, החמרת מחלה או מקרה של חבלה, שכן על פי סוג הטופס שיוגש תאושר או תידחה התביעה. עורך דין משרד הביטחון בקיא בסוגי הטפסים השונים יודעים מהי החשיבות של מילוי נכון של טפסי התביעה.

מהו אורך התהליך?

התביעה מוגשת על ידי עורך דין משרד הביטחון אל קצין התגמולים של משרד הביטחון, שזהו גוף פנימי באגף השיקום של משרד הביטחון והוא זה שקובע האם התובע יוכר כנכה צה”ל או שתביעתו תידחה. קצין התגמולים הוא היחיד שקובע האם ישנו קשר סיבתי בין הפגיעה שארעה לתובע במהלך שירותו הצבאי לבין השירות עצמו. גם בשלב הגשת תביעה זו מומלץ לצרף לה מסמכים לאימות מצבו הרפואי של התובע, אם כי על פי החוק אין חובה כזאת. עורכי דין לתביעות נגד משרד הביטחון ממליצים לעשות כן כבר בשלב זה וסבורים שיש בכך כדי לזרז את הטיפול בתביעה.

חשוב להבהיר כי ההכרה כנכה על ידי קצין התגמולים היא תנאי בסיסי לדיון בכל תביעה נגד משרד הביטחון. גם אם אין אותו אדם תובע תגמול אלא טובת הנאה אחרת, עליו להיות מוכר ראשית כנכה לפי החוק. על קצין התגמולים להחליט בבקשתו של תובע תוך תשעה חודשים מיום קבלת כבר התביעה. במידה והחליט קצין התגמולים לדחות את תביעתו של תובע חובה עליו להודיעו על כך ולנמק את ההחלטה. כמו כן עליו לצרף להחלטתו את חוות הדעת הרפואית ו/או את פרוטוקול הועדה הרפואית עליהן הסתמך בהחלטתו.

ביחד עם החלטת קצין התגמולים תצוין זכותו של התובע לערער על ההחלטה, המועד לערעור וכתובת הועדה אליה עליו להפנות ערעורו. מומלץ שגם את הערעור ילווה עורך דין משרד הביטחון על מנת לוודא שהתובע מבצע את המוטל עליו כפי שדורש החוק.

לעתים כרוכה שאלת ההכרה בנכותו של תובע בשאלות רפואיות שאין קצין התגמולים יכול לענות עליהן בעצמו (שהרי מדובר בגוף מנהלי/משפטי/ פקידותי). במקרה זה יפנה קצין התגמולים למומחה רפואי חיצוני שייעץ לו בעניין. כמו כן מאפשר חוק הנכים לקצין התגמולים לפנות לוועדה רפואית אשר תחווה דעתה באשר לקשר הסיבתי בין הפגיעה לבין השירות הצבאי.

אנו ממליצים לכולכם לקבל יעוץ משפטי על ידי עורך דין שיש לו התמחות בדיני צבא וביטחון, עם ניסיון עשיר, על מנת שיוכל לייעץ לכם, גם אם לא תסתייעו לבסוף בשירותיו הכיצד לפעול ואיך לנהוג בדרך הסבוכה של ניהול תביעה כנגד משרד הביטחון.

למידע נוסף על תביעת נכות ממשרד הביטחון לחצו כאן! 

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button