נפגעי פעולות איבה

עו”ד המייצג נפגעי פעולות איבה צריך לשלוט באופן מעמיק בתחום, זאת במטרה לתת את המענה הטוב והנכון ביותר לאדם המבקש את שירותיו. משרד עורכי הדין יעבץ ושות’ מתמחה בתביעות של ביטוח לאומי נפגעי פעולות איבה, 33 שנות ניסיון והצלחה במאות תיקים. אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ולהגיע לפגישת ייעוץ.

נפגעי פעולות איבה זכויות

במדינת ישראל, נפגעי איבה הם אלה אשר נפגעו כתוצאת מפעולת טרור או פעולה על רקע לאומני, אם בין גבולותיה של מדינת ישראל ואם מחוצה להם. לשם כך נחקק חוק המעגן על הנפגעים ומעגן את הזכויות שלהן הם זכאים, כמו גם מערך פיצויים המגיע להם, בדומה לנכי צה”ל או משרתי כוחות הביטחון הנפגעים במהלך שירותם. החוק מכונה גם חוק נפגעי פעולות איבה והוא נחקק בשנת 1970. תחת הזכויות ניתן למנות בין היתר –

  1. סיוע בריפוי, החלמה מפגיעות ושיקום הנפגע.
  2. תגמול ופיצוי עבור נכה אשר נכותו נגרמה בעקבות פעולת הטרור.
  3. תגמול לבני משפחה של אדם שנהרג כתוצאה מפעולת איבה וטרור וקבלת מענק כספי לצורך הסדרת קבורתו.
  4. תשלום ליתומים ששני הוריהם נהרגו בפעולת איבה ואין להם עדיין אפשרות לפרנס את עצמם.

אז איך מגישים תביעה?

על מנת להיות זכאי לזכויות אלה על נפגעי איבה להגיש בקשה בכדי להיות מוכרים כנפגעי פעולות איבה. אין להקל ראש בהליך הפורמלי של הגשת התביעה ויש לשקול היטב את עצם המעשה, בין השאר בשל החשיבות הרבה שיש לבחירת מסלול התביעה. עצם הגשת התביעה משמעותי ביותר כאשר מדובר בפגיעות נפשיות ופגיעות הלם קשות בעקבות האירוע, השוללות מהנפגע את היכולת לחשיבה ולמודעות למצבו – ועקב כך את הגשת התביעה בעילה הנכונה ובמועד המתאים.

מניעת טעויות בעזרת עו”ד המתמחה בתחום

לא אחת נתקלנו בטענות של נפגעי איבה שנכחו בפעולת איבה ולקו בהלם או בהתמוטטות נפשית ובחרו בקצבת נכות כללית, או שלא ידעו על זכותם להגיש תביעה ולא תבעו, או שבני משפחתם הגישו תביעה שגויה עבורם, או שלא היו במצב נפשי על מנת להפעיל את שיקול דעתם ולבחור במסלול התביעה הנכון, או שהתוצאה הנפשית והמודעות לנזק הנפשי התעוררו רק בשלב מאוחר יותר. בעזרת עו”ד  תוכלו לבצע את התהליך בדרך הנכונה המתאימה ביותר. מיותר לציין כי תביעה שאינה נכונה או שלא משקפת את מעמדו של התובע עלולה להשפיע גם על אפשרות של נפגעי איבה זכויות. לעתים יהיה זה בלתי אפשרי להשיב הגלגל לאחור ולתקן המעוות, אך במקרים מסוימים ישנו מקום לעשות כן ואין לשלול האפשרות על הסף, ללא בדיקה ראויה.

נפגעי פעולות איבה פיצויים

נפגע פעולות איבה פיצויים המאושפז בבית החולים יזכה לביקור של פקיד תביעות של המוסד לביטוח לאומי אשר יסייע בידו במילוי טופס התביעה ויסביר לו היכן יש להגישו. לביקור דומה יזכו גם בני משפחה אשר שכלו את יקירם בפעולה חבלנית. פנייה ראשונית זו של המוסד אל ביטוח לאומי נפגעי פעולות איבה נעשית ברגישות ובעדינות רבה ככל שניתן בנסיבת העניין, בדרך כלל על ידי עובד סוציאלי הבקיא בנושא הפיצויים. נפגע שאינו מאושפז יזכה לפניה של המוסד בדואר המנחה אותו להגיש תביעה. הכל כמובן בתנאי שהפגיעה של נפגעי איבה הובאה בדרך כלשהי לידיעת המוסד.

על מנת לבדוק לגופו של עניין את נושא הזכאות ולברר לעומק את הנושא של תביעה במסלול הנכון, אנו מזמינים אתכם להתייעץ עם צוות עורכי דין פעולות איבה ולבדוק את מעמדכם בתור נפגעי פעולות איבה פיצויים. למשרדנו ניסיון רב בייצוג הנפגעים מול המוסד לביטוח לאומי ומול מוסדות המדינה על מנת לוודא מימוש זכויות בדיוק כפי שמזכה אותו החוק.

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button