חוק אנשי מילואים

חוק אנשי מילואים התשס”ח 2008 הוא החוק המסדיר את חוק שירות המילואים בישראל. עד שנת 2008 שבה נחקק החוק – נכלל שירות המילואים תחת חוק שירות הביטחון. קדמה לחקיקה עבודתה של ועדה המכונה ועדת ברוורמן, אשר פעלה בין השנים 2004-2005 והגישה את המלצותיה לממשלה בחודש מרץ 2005. הוועדה המליצה על אופן השימוש במערך המילואים והמלצותיה התקבלו בממשלה. עיקרי ההמלצות כללו החלתה של רפורמה בכל הנושא של שירות מילואים.

עיקרי ההמלצות של ועדת ברוורמן, שעונו תחת חוק אנשי מילואים:

  1. מערך המילואים יעמוד לרשות המדינה והצבא בשעת חירום בלבד ולא לשם ביטחון שוטף
  2. לא כל חייל משוחרר מיד יצטרף למערך המילואים אלא על פי הצורך בתפקיד ובהכשרה שלו
  3. צמצום מספר הצווים הניתנים לחיילי המילואים
  4. הגבלת המשימות אשר לשמן נקראו אנשי מילואים לשירות
  5. שינוי והגדלת התגמול הניתן תמורת שירות המילואים לחיילים
  6. הוספת שירות מילואים בכוחות משמר הגבול
  7. שינוי מכסת ימי המילואים המותרים לשירות במשך תקופה של שלוש שנים

בנפרד מפועלה של ועדת ברוורמן פעלו ארגונים התומכים בחיילי המילואים, חוק אנשי מילואים, שינויים בתנאים, ההטבות והזכויות שלהם היו זכאים חיילי המילואים, לרבות הקמת קרן לתגמול חיילי המילואים, תשלום פיצויים ותגמולים לחיילי המילואים ולבני משפחותיהם, מתן הטבות מס, הקלות לסטודנטים המשרתים במערך המילואים ועוד.

חיילי מילואים רבים אינם מודעים לזכויות המגיעות להם מעצם היותם חיילי מילואים הנקראים לשירות מפעם לפעם. אי ידיעה זה עלול לגרום לכך שהם יפסידו הקלות או הטבות המגיעות להם ו/או לבני משפחותיהם על פי חוק אנשי מילואים. בנוסף לכך – חלים עליהם חוקים ונהלים הקשורים במשרד הביטחון במידה והם חלילה נפגעים או נפצעים במהלך שירות מילואים פעיל.

חייל מילואים המבקש למצות את הזכויות המגיעות לו, או אפילו רק לברר מהן זכויות אלה עלול למצוא את עצמו מבולבל לנוכח מידע רב ולעיתים סותר בתחום זה, כזה שאינו ברור לאנשים מן היישוב או מידע שאינו עדכני או רלוונטי. הדרך הטובה ביותר עבור חייל המילואים לוודא שהוא נהנה מהזכויות וההטבות המגיעות לו על פי חוק אנשי מילואים הוא לפנות אל עורך דין המתמחה בנושאי צבא וביטחון הבקיא בחוקים, התקנות והנהלים ויידע להבין את מצבו של החייל ולסייע בידו.

משרד עורכי דין צבאיים יעבץ – ביטון הוא משרד העוסק במשפט צבאי וביטחוני, בדיני צבא וביטחון ובתביעות כנגד משרד הביטחון לנכי צה”ל. עורכי הדין במשרד יוכלו לענות על כל שאלה ולייעץ בכל תחום הקשור בשירות מילואים.

למידע על תביעה לאנשי מילואים לחץ כאן!

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button