העלאת פרופיל צבאי

הפרופיל הצבאי הוא סימול מספרי דו ספרתי שהצבא נותן למועמדים לשירות צבאי ובכך נותן ציון להתאמתם לתפקידים שונים שיכולים להיות נדרשים מהם. העלאת פרופיל צבאי הוא אחד מבין שיקולים וגורמים רבים אשר בגינם יוחלט האם מועמד לשירות זה או אחר מתאים לתפקיד שהוצע לו, מבוקש על ידו או נדרש על ידי הצבא. טווח הציונים נע בין פרופיל 21 שלא מאפשר כלל גיוס לצבא או שירות צבאי לבין פרופיל 97 שהוא הגבוה ביותר. ליחידות הצבא הקרביות יכולים להתגייס בעלי פרופיל 64 ומעלה.

הפרופיל הצבאי מגובש ונקבע במהלך המבדקים שעובר מועמד לשירות ביטחון ביום הצו הראשון שלו על סמך ההיסטוריה הרפואית שלו, בעיות רפואיות כרוניות שהוא מדווח עליהם ומסמכים רפואיים רשמיים המעידים על מצבו הבריאותי. למרות קביעה זו ישנם לא מעט מקרים בהם מועמדים לשירות מנסים לבצע העלאת פרופיל צבאי, בעיקר אם מדובר בבעיות בריאותיות שאינן רלוונטיות, לא תהיינה להן השפעה על שירות כזה או אחר או שהם נחושים בדעתם להתקבל ליחידות או תפקידים שפרופיל גבוה הוא תנאי קבלה אליהם.

לשם העלאת פרופיל צבאי יש לשלוח מכתב מפורט אל מפקדת בסיס הקליטה והמיון, בו מפורטים הסברים ונימוקים בנוגע למצבו הבריאותי של המועמד, תוך התייחסות ממוקדת לבעיות אשר בגינן הורדו נקודות ונקבע הפרופיל שנקבע. את מכתב בקשת העלאת פרופיל צבאי יש להגיש בצמוד למסמכים רפואיים רשמיים ומאומתים על ידי רופאים מומחים על מנת שאפשר יהיה לשקול את הבקשה ולהבין לעומק את מצבו הבריאותי של המועמד. במידה והגשת בקשת העלאת פרופיל צבאי לא תספק את מקבלי ההחלטות יופנה המועמד להופיע בפני ועדה רפואית על מנת שחבריה יקבלו את ההחלטה בעניינו.

העלאת פרופיל צבאי היא תהליך שלא מומלץ לבצע באופן עצמאי אלא בליווי צמוד של עורך דין צבאי הבקיא בנהלי הצבא, המשפט הצבאי ובדיני צבא וביטחון. עורך דין זה יכיר את התקנות אשר על בסיסן נקבע הפרופיל הצבאי. עורך דין זה יכול להיות יכיר גם נושאים שונים מענף הרפואה ויוכל להנחות את הלקוח שלו – המועמד לשירות הצבאי – מה עליו לציין בבקשתו, אילו מסמכים כדאי וחשוב לצרף אליה ואיך להתגבר מראש על פרטים טכניים אשר בגינם עלולה הבקשה להידחות על הסף.

אנחנו במשרד עורכי דין יעבץ – ביטון מלווים לקוחות בתהליך של העלאת פרופיל צבאי ובזכות תהליך זה מסייעים בידם להגשים את חלומם לשרת בצבא ביחידות קרביות ומובחרות.

למידע על ערעור על פרופיל צבאי לחצו כאן!

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button