תגמולים משרד הביטחון

קצין תגמולים משרד הביטחון הוא הרשות באגף השיקום המכירה בנכותו של אדם ככזאת שנגרמה באופן ישיר לשירותו הצבאי ומכירה באותו אדם כנכה צה”ל. ההכרה בנכה כנכה צה”ל היא הצעד הראשון שעליו לעבור על מנת לקבל את חסות משרד הביטחון ובמקרים מסוימים גם של גופים נוספים במדינה כמו המוסד לביטוח לאומי או רשויות המיסים. ברגע שנכה מסוים מוכר כנכה צה”ל הוא מקבל התייחסות שונה מכל נכה אחר בעיני אגף השיקום וגם בעיני ארגונים או עמותות חברתיות המסייעות לנכי צה”ל במימוש תגמולים משרד הביטחון, זכויות המגיעות להם על פי החוק.

הגורם האחראי להפעלת חוק הנכים, התקנות והנהלים הנוגעים לנכי צה”ל הוא אגף השיקום שבמשרד הביטחון. כל פניה אל קצין תגמולים משרד הביטחון, לוועדות הרפואיות ולגורמי הרווחה והמרפאות נעשים דרך אגף השיקום על מחוזותיו השונים וסניפיו הפזורים בכל רחבי הארץ לנוחיותו של כל מי שזקוק לשירות. כל נכה שייך למחוז בו הוא מתגורר. עם שינוי מקום מגוריו של הנכה מועבר תיקו ללשכה המחוזית אליה עבר (למעבר מלשכה ללשכה אין השפעה על זכויותיו של הנכה או לשירותים להם הוא זכאי). בשלוחות האגף מצויים מזכירות הלשכה, עובדי רווחה בתחומי שיקום שונים ומרפאה. סניפים ושלוחות אלה נותנים שירות וייעוץ לנכי צה”ל בכל דבר ועניין הנוגע לזכויות, תגמולים משרד הביטחון, ולשיקומם.

תגמולים משרד הביטחון

מסלול ההכרה מתחיל בהגשת התביעה להכרה כנכה צה”ל אצל קצין תגמולים משרד הביטחון. נכים שנפצעו פציעה בינונית או קשה ומאושפזים במתקן רפואי לצורך טיפול עקב פציעתם, זוכים לביקור ולטיפול בהגשת התביעה עוד בעת שהותם בטיפול רפואי וביוזמת אגף השיקום, אנשי אגף השיקום פונים אל הפצוע ומסייעים בידו, אם יש צורך, בהגשת התביעה. לאחר ההכרה בנכה כנכה צה”ל הוא יוכל לברר לעומק את הנושא של הזכויות המגיעות לו, את דרך מימוש זכויות אלה וכיצד הוא יכול להסתייע במשרד הביטחון ואגף השיקום כדי לקדם את השיקום שלו או להקל על ההתנהלות היומיומית והשגרתית שלו שנקטעה והשתנתה בעקבות הפגיעה.

סיוע ותמיכה אלה יכולים להתבטא בהקלה או קבלת פטור מתשלום מס הכנסה, תגמולים משרד הביטחון, זכאות לקבלת עזרים או אביזרים רפואיים על מנת להקל את ההתנהלות עם הפציעה או הפגיעה שלו, קבלת מענקים או פיצוי כספי ממשרד הביטחון או סיוע סוציאלי במציאת עבודה, יצירת קשר עם פצועים נוספים וקבלת תמיכה נפשית ורגשית.

אם אתם סבורים שנכות או פגיעה שנגרמו לכם קשורות באופן ישיר לשירות הצבאי שלכם אולי גם אתם יכולים להיות מוכרים כנכי צה”ל ולקבל תגמולים משרד הביטחון. על מנת לברר את הסוגיה עד תום אתם מוזמנים להגיע ולקבל את כל הייעוץ שלו אתם זקוקים. אנו במשרד עורכי דין יעבץ – ביטון עוסקים במשפט צבאי וביטחוני, בדיני צבא וביטחון ובתביעות כנגד משרד הביטחון לנכי צה”ל. יש לנו ניסיון עשיר בייצוג חיילים, קצינים, נכים ואזרחי צה”ל מול ערכאות משפטיות שונות ומול משרד הביטחון ואנו בקיאים בתהליך של מימוש זכויות נכי צה”ל מול אגף השיקום.

למידע על תגמולים מיוחדים לחצו כאן!

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button