ועדה רפואית משרד הביטחון

וועדה רפואית משרד הביטחון

כאשר חייל מגיש תביעה נגד משרד הביטחון כאשר הוא נפגע במהלך שירותו הצבאי, לאחר מילוי הטופס וצירוף המסמכים הרפואיים לקצין התגמולים בצה”ל, הוא יצטרך לעבור דרך וועדה רפואית משרד הביטחון. וועדה זו, מוסמכת לקבוע את גובה הנכות הרפואית של התובע ובהתאם לכך, הוא יקבל את אחוזי הנכות המגיעים לו. יש לבצע זאת בדרך הנכונה, כאשר יש להתכונן מראש לשאלות שישאלו הרופאים היושבים בוועדה הרפואית. יש להתמקד בבעיות הקיימות היום, כגון ההשלכות על חיי היום, יום ולכן, יש להתחיל מהבעיות הרפואיות הקשות ביותר. יש לשים לב שלא לתאר מצבים או בעיות רפואיות קודמות, כי אם במצב הבריאותי כיום.

כיצד יש להתכונן נכון לפנה וועדה רפואית במשרד הביטחון?

להכין רשימה מסודרת של הבעיות הרפואיות, אשר ברצונכם להציג בפני הוועדה הרפואית. מומלץ כי תכינו את הרשימה מראש, לפחות כמה ימים לפני התאריך שבו תיפגשו מול הוועדה הרפואית של משרד הביטחון. יש לשים לב לגבי אורח החיים והקשיים שבהם הנכם מתקשים לתפקד. יש לציין כי פגישה מול וועדות רפואיות משרד הביטחון, עשויה להיות די מלחיצה ולכן, רשימה מסודרת שתהיה מול עיניכם, רק תקל עליכם. הוועדה הרפואית כאמור, כוללת רופאים מטעם משרד הביטחון, כאשר רופא יבדוק את התובע, כשתחום התמחותו יהיה רלוונטי לתחום הנכות שממנה סובל התובע.

הכנת המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לפני הפגישה מול הוועדה הרפואית במשרד הביטחון

חשוב מאוד, להכין מראש את המסמכים הרפואיים האחרונים, אשר יוכיחו על מצבכם הרפואי, מה שיסייע לכם בקביעת אחוזי נכות, אשר תקבע וועדה רפואית משרד הביטחון. ישנם כמה נקודות חשובות שהתובע חייב לתת להם משקל, לדוגמא, תקנה 9 מורה על הגשת בקשה פעם אחת שדנה באותו נושא, ניתן יהיה לבקש בקשה שנייה, רק אם מדובר על ראייה חדשה והכוונה להחמרת מצבו הרפואי של התובע.במידה וההחלטה של הוועדה הרפואית במשרד הביטחון, לא הייתה הוגנת ואחוזי הנכות שנקבעו היו נמוכים מדי, תוכלו באמצעות עורך דין משרד הביטחון להגיש ערעור לוועדה רפואית עליונה, תוך 45 יום מיום ההחלטה האחרונה.

ועדה רפואית משרד הביטחון מתקיימת ופועלת בדרך כלל תחת הסמכות של אגף השיקום ועוסקות במי שהשתחרר משירות צבאי אך נושא פגיעה או פציעה, המשפיעות על חייו וגרמו לו נכות בדרגה כלשהי, ובגינן הוא מבקש להיות מוכר כנכה צה”ל. תפקידה של הועדה (שרק בשל טעות נקראת גם ועדה רפואית משרד הביטחון, אך בפועל אין היא כזאת) הוא לקבוע את דרגת הנכות של נכה מסוים, לאחר שכבר עבר את האישור בנוגע לכך שהפגיעה או הנכות קשורה במישרין לשירותו הצבאית, כלומר לאחר שהוא כבר הוכר כנכה צה”ל על ידי קצין התגמולים באגף השיקום.

ועדה רפואית משרד הביטחון מורכבת מאנשי מקצוע מומחים בתחומי הרפואה השונים ותפקידם להתרשם מהמסמכים הרפואיים שהוצגו בפניהם, להתרשם ממצבו הבריאותי והרפואי של התובע המופיע בפניהם ועל סמך אלה לקבוע את דרגת החומרה של הפגיעה שלו, ועל סמך קביעה זו להחליט מה תהיה דרגת הנכות שתוכר לו. להחלטה זו יש השלכות משמעותיות ביותר, שכן דרגת הנכות קובעת מה תהיינה הזכויות וההטבות שהוא יקבל מהמוסד לביטוח לאומי, האם הוא יהיה זכאי לקבל פטור מתשלום מס הכנסה ושאר זכויות מטעם ועדה רפואית משרד הביטחון.

תהליך התביעה וההכרה חשוב ועליו להיות מדויק מאד, כדי שהמסמכים שיגיעו לידיהם של חברי ועדה רפואית משרד הביטחון יהיו נכונים ומדויקים ככל האפשר וישקפו נאמנה את מצבו של הנכה. פסיקה שאינה נכונה או אינה תואמת למצבו של התובע עלולה להיות בעלת השלכות מרחיקות לכת ולכן חשוב להקפיד שעושים שימוש בטפסים הנכונים ובהליך הרשמי והמדויק של התביעה והמצב.

ההבדל בין ועדה רפואית זו של הצבא ובין ועדה רפואית משרד הביטחון הוא שוועדה מטעם משרד הביטחון עוסקת אך ורק בחיילים או קצינים משוחררים ודנה בפגיעות שקרו להם במהלך שירותם הצבאי. ועדה רפואית בצבא עוסקת בחיילים וקצינים אשר עדיין נמנים על המשרתים בפועל. חשוב להבין הבדל זה על מנת לדעת בדיוק מול מי פועלים ואיזה גוף דואג לאיזו אוכלוסייה. חשוב מאד להבין את התהליך שמתחילים, מול מי מתמודדים ומהם השלבים. מידע חשוב זה עשוי

למידע על ערעור על החלטת רופא ראשי לחצו כאן!

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button