ערעור על החלטת רופא ראשי

חיילים, קצינים, אזרחים עובדי צה”ל ואפילו נכי צה”ל עלולים למצוא את עצמם מבקשים בקשות או מגישים תביעות ערעור על החלטת רופא ראשי מול שלטונות הצבא או משרד הביטחון על מנת להכיר בפגיעה או פציעה כלשהו. זאת, בכדי לקבל הטבות או הקלות הקשורות בעניין שהחל בעת השירות הצבאי או להופיע בפני ועדה רפואית המורכבת ממומחים בתחומי הרפואה שעל פי חוות דעתם המקצועית יקום או ייפול דבר הנוגע לתובעים. לבקשות או תביעות ערעור על החלטת רופא ראשי יש את הדרכים הרשמיות והמקובלות לעבור בהן ותמיד יש ערכאה גבוהה יותר לפנות אליה במידה שהתביעה או הבקשה לא נענתה או אושרה בדרג זה או אחר.

כאשר מדברים על ערעור על החלטת רופא ראשי, הכוונה בדרך כלל לרופא מומחה אשר אליו מופנות בקשות הקשורות בנושאים רפואיים – הכרה בפגיעה, פציעה או נכות, בקשה של חייל להשתחרר משירות, קביעה של דרגת נכות ועוד. על פי המסמכים המוגשים לרופא בצירוף כתב התביעה או טופס הבקשה הוא אמור להחליט האם התביעה מוצדקת ויש לאשרה או שמסיבות שונות דינה של התביעה להידחות. ייתכן ויהיו חסרים בתביעה פרטים שונים, שהטפסים לא יהיו מלאים כראוי או שהרופא יגיע למסקנה כי אין הצדקה להיעתר לבקשתו של התובע.

כאשר מקבל התובע לידיו את המכתב הרשמי בו מופיעה התשובה השלילית, כלומר של דחיית התביעה או הבקשה עליו להחליט האם הוא מקבל את הדין או פונה לערכאה אחרת על מנת להגיש ערעור על החלטת רופא ראשי. במקרים רבים לא רק שכדאי מאד להגיש ערעור אלא כדאי גם לשכתב את המכתבים והטפסים הנלווים, לפרט יותר אודות הבעיה או הפגיעה וכך לוודא שברור מעל לכל ספק שמדובר בתביעה או בקשה שמחויב המציאות שתאושרנה.

על מנת לגשת אל התהליך מראש עם סיכויי הצלחה גבוהים יותר – מומלץ לשכור את השירות של עורך דין צבאי הבקיא בעניינים צבאיים ומדיניים, יכול להעריך מה הסיכוי לקבל תשובה שלילית לתביעה ואיך להיערך להגשת ערעור על החלטת רופא ראשי ולהכין מראש מסמכים וטפסים מוכנים שיסייעו בהגדלת הסיכויים לזכות בתביעה. עורכי הדין מעו”ד יעבץ – ביטון עוסקים בדיוק בתחומים אלה ויש להם ניסיון רב בייצוג אלפי לקוחות מול רופאים, וועדות רפואיות וערכאות משפט צבאיות

למידע על הוועדה הרפאית במשרד הביטחון לחץ כאן!

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button