ערעור על פרופיל צבאי

הפרופיל הצבאי הוא מספר דו ספרתי המציין את מידת התאמתו של צעיר המיועד לשירות צבאי בטרם גיוסו. בעת שמגיע הצעיר אל יום הצו הראשון מתבצעים הערכה ושקלול של מצבו הבריאותי על מנת לאמוד את הפרופיל הצבאי שלו בטרם יוחלט וייקבע. לאור פרופיל זה יוכל המועמד להציע את עצמו לתפקידים שונים או לחילות שונים, על פי רצונו והעדפותיו ועל פי דרישות הצבא בתקופת הגיוס שלו. הפרופיל הנמוך ביותר המבטא חוסר התאמה ויכולת לשירת בצבא הוא 21 והפרופיל הגבוה ביותר הוא 97 ומשמעותו היא שלמועמד אין בעיות בריאותיות או רפואיות העלולות להשפיע על שירותו.

הפרופיל המינימלי המתאים לשירות ביחידות קרביות הוא 64. ישנם צעירים רבים אשר חולמים על שירות קרבי ביחידות מובחרות אך מקבלים פרופיל נמוך יותר מ-64 ומגישים ערעור על פרופיל צבאי. כאשר קביעת הפרופיל מסתמכת על בעיות בריאותיות שסובל מהן המועמד, והן מגובות על ידי מסמכים רפואיים מרופאים מומחים – הרי שעליו להוכיח בעת ערעור על פרופיל צבאי כי אין מדובר בבעיה חמורה, שלבעיה אין השפעה ממשית על שגרת חייו ועל התנהלותו היומיומית או שבעיה שהייתה קיימת בעבר אינה רלוונטית יותר. כמובן שאת כל אלה יהיה עליו להוכיח שוב על ידי הצגת מסמכים רפואיים נוספים.

ישנו לעתים גם מצב הפוך, בו מועמד לשירות מקבל את הפרופיל שלו ומעוניין דווקא להוריד אותו – מסיבותיו שלו – חוסר רצון או עניין לשרת ביחידה קרבית, רצון לשרת בקרבת הבית והמשפחה ועוד. ישנם מקרים שבהם ניתן לתבוע ערעור על פרופיל צבאי על פי נהלי הצבא אך גם התהליך של הורדת פרופיל הוא עניין מוכר ונפוץ בקרב מועמדים רבים לשירות צבאי.

על מנת לבקש ערעור על פרופיל צבאי (בין אם מדובר בהורדה או בהעלאה) יש לשלוח מכתב מנומק ומפורט אודות הפרופיל שנקבע ומהם השיקולים לבקשת השינוי. הבקשה נשלחת אל בסיס הקליטה והמיון ונבדקת לעומק. במקרים מסוימים שבהם יהיה קשה לקבל החלטה ייתכן ויוזמן המערער להופיע בפני ועדה רפואית, המורכבת מאנשי רפואה המכירים את הצבא ואת דרך קביעת הפרופיל על מנת שהם יחליטו על בסיס סמכותם, ניסיונם והידע שלהם האם הערעור מוצדק ויש מקום להיענות לבקשת השינוי של המועמד.

על מנת לוודא שבקשת הערעור מבוצעת על פי נהלי הצבא וגם כדי לשפר את הסיכויים לקבל תשובה חיובית – מומלץ להגיש ערעור על פרופיל צבאי בליווי צמוד של עורך דין צבאי הבקיא בנהלי הצבא ויש לו ניסיון במקרים מסוג זה. משרד עורכי הדין יעבץ – ביטון בעל ניסיון של מעל 26 שנה בייצוג חיילים, קצינים, אזרחים עובדי צה”ל ונכי צה”ל מול הערכאות המשפטיות של משרד הביטחון והצבא ושם אפשר יהיה לקבל ייעוץ, שירות וליווי בנוגע לכל עניין הקשור בצבא ובשירות הצבאי.

למידע נוסף על הורדת פרופיל צבאי לחצו כאן!

למידע נוסף על העלאת פרופיל צבאי לחצו כאן! 

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button