הורדת פרופיל צבאי

הפרופיל הצבאי – כשמו כן הוא – זהו מספר דו ספרתי המציין את כשירותו והתאמתו של מועמד לשירות ביטחון לתפקידים שונים או יחידות צבאיות ומסכם בעצם את מצבו הבריאותי והגופני. הפרופיל הנמוך ביותר הוא 21 והוא מסמל חוסר התאמה לשירות ביטחון והפרופיל הגבוה ביותר הוא 97, ומשמעותו שלמועמד אין בעיות רפואיות או בריאותיות העלולות להשפיע על שיבוצו בשירות הצבאי. הפרופיל הצבאי נקבע לאחר השתתפותו של המועד בצו הראשון וביצוע בדיקות רפואיות, בחינה של תיק רפואי או מסמכים רפואיים ותלונות של המועמד עצמו אודות בעיות כאלה או אחרות מהן סובל או סבל בעבר.

כיום הפרופיל המינימלי הדרוש לשיבוץ ביחידות קרביות הוא 64. במקביל למועמדים לשירות העושים כל שביכולתם כדי  לדאוג לפרופיל גבוה ולהתגייס לשורותיהן של היחידות הקרביות – כך ישנם גם מועמדים שמעדיפים לבצע הורדת פרופיל צבאי על מנת להימנע משירות קרבי או מרוחק מהבית. אין בכוונתנו להעביר ביקורת או לשפוט את אלה או את אלה אלא להסביר אודות התהליך של הורדת פרופיל צבאי ולהסביר מהם השיקולים והסיבות לעשות אותו, איך מומלץ לעשות זאת באופן חוקי ומסודר ומה הדרך הנכונה לפעול בנושא זה.

כאמור – על מנת להיות משולב ביחידה קרבית על המועמד להיות בעל פרופיל 64 לפחות. מי שמסיבות שונות אינו מעוניין להתגייס ליחידה קרבית (חשש, פחד, רצון להיות משובץ בבסיס מקורב למקום המגורים או העדפה להיות משובץ כתומך לחימה בלבד) יכול לנסות את מזלו בבקשת הורדת פרופיל צבאי במידה ונקבע לו פרופיל גבוה מ- 64. יחד עם זאת, בידיעה כי זהו פרופיל הסף ניתן מראש, כבר בהתייצבות בבסיס הקליטה והמיון ביום הצו הראשון להימנע מהגעה לפרופיל זה על ידי הצטיידות במסמכים רפואיים המעידים על בעיה זו או אחרת ובשל בעיות אלה לא יקבל המועמד פרופיל גבוה.

כיום ידועים הסעיפים המרכיבים את הפרופיל הצבאי ומה המשקל של כל אחד מהם בקביעת הפרופיל הסופי. בנוסף לכך, רופא משפחה המכיר את המועמד יידע האם הורדת פרופיל צבאי אפשרית ונכונה מתוך הכרות שלו עם הבעיות הרפואיות או הבריאותיות של המועמד. הרופא יוכל לציין במסמכים שיחתום עליהם כי מדובר בבעיה חריפה וחמורה המונעת מהמועמד להיות משובץ ביחידה קרבית או אפילו עלולה למנוע ממנו את הגיוס בכלל.

ישנם מקרים בהם במהלך השירות (קרבי או שאינו קרבי) מתעוררת בעיה רפואית אשר יש בה כדי למנוע את המשך השירות ותוך כדי ביצוע התפקיד מתחילים בתהליך של הורדת פרופיל צבאי על מנת להחליף תפקיד, להחליף חיל או אפילו להיות משוחרר לאלתר משירות הביטחון. מקרה זה יכול להיות קשור בבעיה בריאותית חדשה שאובחנה תוך כדי השירות או החמרה של בעיה בריאותית קיימת שהיה ידוע עליה אך ההחמרה אינה מאפשרת את המשך השירות כפי שהיה עד כה.

כאשר חייל או מועמד לשירות צבאי מעוניין להוריד את הפרופיל הצבאי שלו מומלץ לו להתייעץ קודם לכן עם איש מקצוע, רצוי עם עורך דין הבקיא בחוקי הצבא ובדרך הפעולה של מערכת המשפט הצבאי. להורדת פרופיל צבאי ישנן השלכות ומשמעויות שכדאי לדעת בטרם מתחילים את התהליך על מנת לשקול היטב האם להתחיל את התהליך או לסיים את השירות הצבאי עם הפרופיל הנתון תוך ביצוע התפקיד הנוכחי.

אנחנו במשרד עורכי דין יעבץ – ביטון מנוסים בליווי תהליכים של הורדת הפרופיל הצבאי למועמדים וחיילים משרתים ונשמח לסייע בכל שאלה או עניין הדורש ייעוץ.

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button