ועדת ערר ביטוח לאומי

חוק הביטוח הלאומי הינו חוק מורכב ומסובך, מאחר והוא מטפל במגוון של בעיות בקרב אזרחי המדינה ובכללן נכות כללית, ניידות, תאונות עבודה, ילד נכה, שירותים מיוחדים, נפגעי פעולות איבה (אשר בעניינם יש התייחסות מיוחדת באתר זה) ותביעות נוספות. קביעת נכות בעת ועדת ערר ביטוח לאומי נעשית רק במסגרת של הליך בו מגיש הנכה תביעה לקצבה. לא ניתן להגיש תביעה כנגד הביטוח הלאומי רק לצורך קביעת נכות. התביעה כנגד הביטוח הלאומי היא תמיד תביעה לקצבה כלשהי. על מנת להיות זכאי לקצבה בתהליך ועדת ערר ביטוח לאומי יש להגיש תביעה והנכה מוזמן לבדיקה של נכותו בפני ועדה רפואית. בנוסף נקבעת נכות תפקודית שמשמעותה, בדיקת יכולתו של אדם לעבוד.

במקרים רבים החלטתו של הביטוח הלאומי נראית בעיני הנכה כמקפחת או לא הוגנת, כמו למשל קביעת נכות תפקודית נמוכה מידי, נכות רפואית נמוכה מידי, או התעלמות מחלקים בתביעה. כמו כן עולות לא פעם שאלות משפטיות – רפואיות הנוגעות לקביעת הנכות, המובאות לדיון בפני ועדת ערר ביטוח לאומי. האם יש לכלול נכות מסוימת באחרת, האם נכות מתאימה לסעיף מסוים ונקבע סעיף סל כללי וכדומה או שאלות הנוגעות להפעלתם של מבחנים להעלאת הנכות (כמו למשל תקנה 15 לתקנות קביעת נכות מעבודה, המאפשרת העלאת דרגת הנכות עד מחצית [בתנאים מסוימים] אם הנכות פגעה ביכולתו של הנכה לעבוד).

את הבקשה לשינוי ההחלטה או בקשה חוזרת לדיון בתביעה שנדחתה יש להגיש בפני ועדת ערר של המוסד לביטוח לאומי על מנת שזו תשנה את החלטת הוועדה הרפואית בדרג שקדם לה, תוך טעינת הטענות המתאימות. החוק קובע כי לאחר מתן החלטתה של ועדת ערר ביטוח לאומי בערעור ולא הוגש עליה ערעור לבית הדין לעבודה במועדים הקבועים בחוק (ערעור אותו ניתן להגיש במצבים מוגבלים ביותר ורק כאשר נפלה בהחלטתה טעות משפטית ולא טעות רפואית), החלטה זו תהיה ההחלטה הסופית. עניין זה מבהיר עד כמה חשוב שהדיון בוועדת הערר ימצה היטב את הסיכוי להצלחה, כך שהנכה יממש את זכויותיו במקסימום האפשרי עד להצלחה ככל שניתן בעת ועדת ערר ביטוח לאומי.

על מנת לממש את הסיכויים, יש לטפל בערעור בצורה המקצועית ביותר, תוך הבנה רפואית ומקצועית של מערכת החוקים. משרד עורכי הדין יעבץ – ביטון עוסק מעל שני עשורים בתחום ועדת ערר ביטוח לאומי, ומתמחה בטיפול בתיקים אלה. נשמח לסייע לכם משפטית במימוש זכויותיכם מול ועדת ערר ביטוח הלאומי.

למידע על החמרת נכות וקביעת אחוזי נכות לחצו כאן!

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button