פטור מס הכנסה נכי צה”ל

נכים בכלל ונכי צה”ל בפרט זכאים להנחות או במקרים מסוימים- פטור מס הכנסה נכי צה”ל. רשויות המיסים הגדירו כללים ותקנות ברורים ומפורשים מהם התנאים שבהם יש לעמוד על מנת לקבל את הפטור ולשם קבלתו יש להגיש בקשה מסודרת ומנומקת. הפטור ממס לנכים קשים מוגדר כאמצעי שיקום ושיעור ההנחה יכול להיות גבוה מ- 90% הנחה. ההטבה באה לידי ביטוי בכך שהשכר שמקבל הנכה יהיה פטור מס הכנסה נכי צה”ל והוא יוכל ליהנות מהסכום המלא של משכורתו לשם סיוע בשיקומו ובשיפור מצבו הבריאותי. בכך יש משום פרדוקס – על פניו מדובר בהטבה משמעותית שעשויה להצטבר לכדי אלפי שקלים בשנה, אך היא ניתנת לאדם המוגדר כנכה קשה, משמע סובל מנכות או מחלה קשות ומטרידות.

חשוב להבין שהפטור ניתן לאדם עובד (יגיעה אישית) ומכאן הכנסתו שתהיה פטורה ממס. פטור מס הכנסה נכי צה”ל לא יחול על הכנסות שקיבל הנכה משכר דירה שהוא מקבל תמורת דירה שמשכיר או מריבית על השקעות שביצע. אופן חישוב דרגת הנכות הוא נושא סבוך ופתלתל ועל פי אחוז נכות זה ייקבע הפטור. לעיתים לא יהיה מדובר בפטור אלא בהנחה משמעותית בתשלום המס.

פטור מס הכנסה נכי צה”ל ניתן כמובן לאחר שהוכר הנכה כנכה צה”ל על פי הדרך המקובלת (תביעה שמוגשת אל קצין התגמולים במשרד הביטחון). לאחר שהוכר כנכה צה”ל וקיבל את דרגת הנכות שלו הוא יכול לברר האם נכותו מזכה אותו בפטור ממס הכנסה. לשם כך  מומלץ לו להיוועץ באיש מקצוע שיוכל גם לבדוק עבורו את הקריטריונים והאם הוא עומד בהם, וכמובן לייעץ בנוגע לאופן הגשת הבקשה. מכיוון שמדובר בהליך שעלול להיות כרוך בבדיקות ו-ווידוא של פרטים רבים מומלץ שאיש מקצוע יילווה את התהליך ויכין את המסמכים.

אנחנו במשרד עורכי דין צבאי יעבץ – ביטון מתמחים בנכויות ומטפלים בבקשות לקבלת פטור מס הכנסה נכי צה”ל. נשמח לבדוק זכאותכם לקבלת הפטור במשרדינו, לסייע לכם במילוי הטפסים או הבקשות הנדרשים לצורך קבלת הפטור ולייעץ בכל שאלה או עניין המתעוררים אצלכם. יש לנו ניסיון רב בעניינים הקשורים במשפט צבאי וביטחוני, בדיני צבא וביטחון, ובתביעות כנגד משרד הביטחון לנכי צה”ל – לרבות פטור ממס הכנסה לנכי צה”ל.

למידע נוסף על פטור ממס הכנסה מביטוח לאומי לחץ כאן!

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button