תביעה נגד משרד הביטחון ‏- דברים שחשוב לדעת

הגשת תביעה למשרד הביטחון

חיילים ואנשי כוחות הביטחון נחשפים לאירועים ביטחוניים דרך קבע. הם מסכנים את חייהם, יוצאים למבצעים מסוכנים ולא פעם נפגעים באופן קשה שאינו מאפשר להם להמשיך בשגרה היומית ללא קבלת טיפולים מתאימים. הפגיעה יכולה להיות פגיעה פיזית מורכבת דוגמת פגיעה בכליות או בריאות או קטיעת גפה. פגיעות אלה מחייבות לא פעם טיפולי המשך תרופתיים באופן קבוע, ועל כן עלולות לעלות כסף רב. במקרים אלה חשוב כי הנפגעים ישקלו הגשת תביעה למשרד הביטחון במטרה לקבל את הפיצויים המגיעים להם.

מעבר לכך, הפגיעה בשדה הקרב יכולה להיות לא רק פיזית, אלא גם נפשית. חיילים רבים חוזרים מהשירות הצבאי הלומי קרב, והם זקוקים לטיפול פסיכולוגי ולעתים גם תרופתי מתמשך כדי להשתקם ולהמשיך בחייהם. גם במקרה זה, כדאי לשקול להגיש תביעה למשרד הביטחון על מנת שאפשר יהיה לקבל את כל הטיפולים הנחוצים ולחיות חיים נאותים.

הגשת תביעה למשרד הביטחון מתבצעת בדך כלל על ידי עורך דין מקצועי המייצג את הלקוח שלו. מכיוון שהתביעה כרוכה בעניינים ביורוקרטיים רבים, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע בתחום המשפטים אשר ילווה את הנפגע בכל שלבי הגשת התביעה. מכיוון שעורך דין מקצועי מכיר את כל הסעיפים בחוק, הוא יכול לסייע בהגשת התביעה בדרך הטובה ביותר, תביעה אשר תשיג לנפגע את הפיצויים המיוחלים ותאפשר לו להמשיך בטיפולים הרפואיים, וגם תחזיר אותו למסלול האזרחי הנורמטיבי עד כמה שניתן.

אנשי ביטחון, חיילים, שוטרים ושאר עושי חיל אשר שומרים עלינו ביום ובלילה חשופים לסכנות ולמפגעים מכל עבר. לא פעם, הם נפצעים, נפגעים ועלולים למצוא את עצמם מחוץ לשירות הביטחוני בעקבות חבלה פיזית או נפשית. במקרה זה עליהם להגיש תביעה נגד משרד הביטחון כדי לקבל את כל הפיצויים המגיעים להם, כדי שיוכלו לקבל את כל הטיפולים הרפואיים, להשתקם ולהמשיך בחיי שגרה ככל אזרח בישראל. תביעות משרד הביטחון מגיעות דרך קבע וצריך לדעת איזו תביעה להגיש.

איך מגישים תביעה נגד משרד הביטחון?

הגשת תביעה למשרד הביטחון כרוכה בעניינים ביורוקרטיים רבים. כל מי שמעוניין להגיש תביעה למשרד הביטחון, צריך למלא טופס מיוחד שהוא בקשה לקבלת זכות מחלה או נכות למחלקת משרד הביטחון תביעות. אל התביעה יש צורך לצרף את כל החומר הרפואי הקיים, על מנת שהוועדה תוכל לבחון את חומרת הפציעה, לקבוע אחוזי נכות ולשלם את הכספים המגיעים למגיש התביעה.

במקרה שבו לתובע לא קיים דו”ח פציעה, הגשת תביעה למשרד הביטחון תיעשה לקצין התגמולים. הקצין יערוך תקציר ובו יפורטו הנסיבות שגרמו לפציעה או הסיבות בגינן סובל התובע מנכות כלשהי. תצהיר לצורך תביעות משרד הביטחון יגובה גם על ידי מפקדים שיאשרו את הדברים הכתובים בתצהיר.

מה קורה לבקשה אחרי שמגישים אותה?

הגשת תביעה למשרד הביטחון עוברת תהליכים שונים. באופן כללי קיימים שני מסלולים – המסלול הירוק והמסלול הרגיל. תביעה נגד משרד הביטחון המוגדרות כתביעות במסלול הירוק, נענות מהר מאוד והתובע מקבל תשובה תוך כמה ימים. לעומת זאת, משרד הביטחון תביעות מטפל בתביעות במסלול הרגיל באריכות רבה יותר. תביעות אלה מגיעות למיון, עוברות טיפול של קצין תגמולים, איסוף חומר רפאוי המעיד על הבעיה ועוד.

מדוע לא כדאי לעשות זאת לבד?

הגשת תביעות משרד הביטחון באופן עצמאי עלולות לגרום עוגמת נפש לא מעטה לתובע. לא זו בלבד שעליו להתמודד עם מצבו הרפואי החדש, עליו גם להתעסק בענייני ביורוקרטיה ולהוכיח שהוא אכן נכה וזקוק לפיצויים ותשלומים. כאן עורך דין משרד הביטחון נכנס לתמונה כדי לסייע לתובע בכל דרך אפשרית. על פי רוב, לתובע חסר הידע המשפטי כדי להוכיח שהוא זקוק באמת לסיוע, וללא עורך דין מקצועי התביעה שלו עלולה להימשך לנצח. על כן, אנשי צבא ואנשי ביטחון הנמצאים במסלול תביעות רגיל, מוטב שיסתייעו בעורך דין מקצועי אשר מכיר את כל רזי החוק. לעורך דין משרד הביטחון יש את כל הידע הדרוש כדי לנסח תביעה רהוטה שתזכה את הנפגע בפיצויים המגיעים לו.

מי זכאי להגיש תביעה נגד משרד הביטחון?

נכה צה”ל הוא כל אדם שנגרמה לו נכות במהלך ובשל השירות הביטחוני שלו. בכדי להבין למי כדאי להגיש את התביעה, יש להבין ראשית כל מי יכול להיות זכאי להכרה כנכה צה”ל. תביעה נגד משרד הביטחון היא תביעה שמוגשת על ידי רבים, אך לא מעט מאותן תביעות נדחות על הסף וזאת בשל חוסר עמידה בתנאי הסף. למעשה ניתן לומר כי עניינים של נכי צה”ל נדון בחוק הנכים תשי”ט- 1959, אך מאז נוספו עוד תיקונים ותקנות רבים לרווחת נכי צה”ל וכן נכי שירות הביטחון. על פי החוק המדובר, מי שנגרמה לו נכות עקב שירותו ובמהל שירותו יהיה זכאי להגיש תביעה להכרה בנכות. בין הזכאים ניתן למצוא:  חיילי מילואים, חיילים בקבע ובסדיר, חיילים משוחררים, משרתים בשב”ס ובמשטרה, עובדי משמר הכנסת ונציגי הקונסוליות וכן אנשים שמשרתים בשירות הבטחון הכללי ובמוסד. בהתאם לחוק, בכדי שתביעה להכרת נכות תאושר היא חייבת לעמוד בכמה קריטריונים: לתובע נגרמה נכות בהתאם להגדרת נכות בחוק: “איבוד הכושר לפעול פעולה רגילה בין גופנית ובין שכלית וכן פחיתתו של כושר זה”

בכדי לזכות בהכרה כנכה צה”ל, יש צורך להוכיח באופן חד משמעי כי נגרה מחלה או נכות בזמן השירות או בשל השירות, או שמחלה קיימת החמירה בזמן השירות או כתוצאה מהשירות וההחמרה המדוברת גמרה לנכות חמורה לאדם שלא הייתה לו טרם הוא התחיל לשרת.

מה תשיג לכם תביעה נגד משרד הביטחון?

אם תביעה נגד משרד הביטחון תאושר לאדם והוא יוגדר כנכה צה”ל, הוא יקבל סכום כספי משמעותי כפיצוי על הנכות שנגרמה לו כתוצאה מהשירות אותו שירות למען המדינה. ישנם גם נכי צה”ל אשר מקבלים קצבה חודשית ממשרד הביטחון. כמו כן, ישנם נכי צה”ל אשר מעניקים להם סיוע בתהליך השיקום שהם עוברים. ניתן לומר כי הזכויות שמקבלים בגין תביעה מעין זאת שהתקבלה יכולים לסייע רבות לאדם שהוגדר כנכה כתוצאה מהשירות שלו.

האם ניתן לערער על דחיית תביעה?

 

אם קצין התגמולים החליט לדחות את התביעה מכל סיבה באשר היא, ניתן להגיש ערעור לוועדת הערעורים כנגד החלטה זאת. כמובן שחשוב מאוד להתכונן בצורה הטובה ביותר לערעור שכן הוא מהווה את האופציה האחרונה של מגיש התביעה לקבל אישור לתביעתו וגם במקרה הזה, אין לוותר על שירותיו המקצועיים של עורך דין העוסק בתחום.

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button