סוגי הראיות שיעזרו לך לזכות במשפט צבאי

כל מי שהתנסה בזה, יודע כי משפט צבאי – או אפילו משפט כמכלול – פשוט אינו יכול להיות פשוט. זהו תחום בו אין רק שחור ולבן, אלא הרבה מאד אפור בין לבין. במקרים משפטיים שיכולים ללכת לכאן או לכאן, עיקר הקושי הוא להוכיח את האמת ולצבור ראיות ממשיות שעשויות לשנות את התוצאות במשפט מהקצה אל קצה. אז על אילו ראיות מרכזיות מדובר, ואיך בדיוק משיגים אותן?

תמונה אחת עשויה לחרוץ גורלות

על פי האמרה הידועה, תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים. בזירה המשפטית, היא עשויה להיות הראיה שתשנה את התמונה, בעיקר על רקע העובדה שקשה לחלוק על האמת שמוצגת בתמונות. זו בדיוק הסיבה שחשוב לתעד כמה שיותר דברים באמצעות המצלמה – חשבו לדוגמה על תיעוד המקום בו בוצעו עבירות מסוימות, בזירה הצבאית או מחוצה לה, או לחלופין צילום של מימדי נזק שנגרמו. סרטונים הם משמעותיים אף הם, למשל סרטון המתעד באופן מלא את העבירה שנעשתה, אם הוא אכן קיים (כפי שתועד באמצעות מצלמת אבטחה, למשל).

כמובן, עשויה להיבדק האותנטיות של התמונה במקרים מסוימים, אבל ברמה הכללית תמונות הן משמעותיות במיוחד מבחינת הראיות בשלל נושאים משפטיים.

תיעוד שיחות

לא רק תמונות משחקות תפקיד בבתי המשפט, אלא גם המילה המדוברת או הכתובה. לא קשה לחשוב על דוגמאות כאלה: תיעוד והקלטת שיחות המתעדות את העבירה, תחקור עדים שבוצע על ידי הגורמים הרלוונטיים (משטרה צבאית או כללית) וכן הלאה. כדי שניתן יהיה להתייחס להקלטות חשוב שהן יתבצעו על פי חוק – כלומר, שלפחות אחד מהצדדים יהיה מודע לעצם ההקלטה, כשרצוי ששניהם ידעו על כך. הקלטה שבוצעה בלי שאף אחד מהצדדים מודע לה תהיה לא תקפה, למעשה.

ואם במילה כתובה עסקינן – אי אפשר שלא להזכיר בהקשר הזה את החשיבות של תמלול הקלטות לבית משפט. זהו שירות הניתן על ידי חברות מקצועיות בתחום (חשוב לבדוק שיש להן הסמכה לכך), במטרה לתעד את כל מה שדורש תיעוד בהליך המשפטי. בהליכים משפטיים עשויה להיות חשיבות לכל מילה או משפט הנאמרים במהלך הדיונים על ידי מישהו מהצדדים, כך שהתמלול חייב להיות מקיף, מדויק ונאמן למקור.

עדויות

לבסוף, אי אפשר שלא להתייחס לעדויות של אנשים בשר ודם, שהיו עדים למקרה או לעבירה: אלו יכולים להיות חיילים אחרים, מפקדים, עוברי אורח או כל גורם אחר. זו בדיוק הסיבה שחשוב לאסוף כמה שיותר עדים, שיהיו מוכנים להעיד בבתי המשפט על נסיבות המקרה הנתון. איננו מדברים כאן על עדי אופי, שחשובים אמנם בלא מעט מקרים אבל מצריכים התייחסות נפרדת.

אם גם אתם נזקקים לייצוג צבאי ובטחוני, התקשרו עוד היום ותנו לנו להילחם עבורכם!

לשאלות ומידע נוסף, אנא אל תהססו, נשמח לסייע – יעוץ משפטי ראשוני חינם או כתבו אלינו בדואר אלקטרוני: info@disabled.co.il

למידע על קבילה נגד הצבא לחץ כאן!

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button