הכרה באלמנת נכה כידועה בציבור

עו (חי’) 9494-04-14 רויטל ברנשטיין נ’ קצין התגמולים (מחוזי; י’ גריל, י’ וילנר, ב’ טאובר; 29/03/15)

תביעתה של אלמנת מנוח שנהרג מילוי תפקידו, להכיר בה כידועה בציבור נדחתה על ידי משרד הביטחון – ההחלטה נהפכה בבית המשפט והוא הורה להכיר באלמנה כ”ידועה בציבור” של המנוח, על כל המשתמע מכך.

בית המשפט התבסס על הדין בדיני המשפחה וקבע כי קיימים שני יסודות על מנת לקבוע לגבי בני זוג שהנם בבחינת “ידועים בציבור”: חיי אישות כבעל ואישה וניהול משק בית משותף. במהלך השנים נקטה הפסיקה בגמישות, שהרחיבה את מעגל הנחשבים כ”ידועים בציבור” והקלה בדרישות הסף של רף הכניסה הדרוש, כדי להיחשב כ”ידועה בציבור”.

לכן קבעה וועדת הערעורים, כי התקיים התנאי הראשון הנדרש להכרה במעמד “הידועה בציבור”, וזאת על בסיס התשתית הראייתית כפי שהונחה בפני הוועדה וכי לא ניתן להסיק מסקנות זהות בעניינם של בני זוג מבוגרים שכבר ביססו את מעמדם, למקרה כמו זה כשעסקינן בבני זוג צעירים. הוועדה קבעה כי בני הזוג התגוררו בדירת חדר קטנטנה, וממילא לא ביצעו, ואף לא יכולים היו להרשות לעצמם לבצע, רכישות משותפות מרובות. עצם העובדה שלא היה לבני הזוג חשבון בנק משותף, אין בה כדי לגרוע מן המסקנה בדבר קיום משק בית משותף בין בני הזוג.

עצם כוונתם של בני הזוג למסד את הקשר שביניהם אינה שוללת את היותם “ידועים בציבור” לפני מועד עריכת טקס הנישואין. יתר על כן, הדבר אף מחזק את המסקנה בדבר היותם “ידועים בציבור” עת נספה המנוח.

אנו מגישים לא אחת תביעות של אלמנות וידועות בציבור, והלכה מעניינת זו תורמת ומאפשרת לשמור על זכויות אלמנות הנספים והנכים.

אם גם אתם נזקקים לייצוג צבאי ובטחוני, התקשרו עוד היום ותנו לנו להילחם עבורכם!

לשאלות ומידע נוסף, אנא אל תהססו, נשמח לסייע – יעוץ משפטי ראשוני חינם או כתבו אלינו בדואר אלקטרוני: info@disabled.co.il

למידע על תגמולים לאחר פטירתו של נכה לחצו כאן!

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button