שאלות ותשובות לנכי צה”ל

איזה מן הספרים יתאים לי?info_10

אם אתה אזרח מן השורה ולא משפטן, אין צורך לרכוש את הספר “חוק הנכים – פסיקה, חקיקה והיבטים משפטיים” המיועד לאנשי מקצוע והמומלץ כ-Text Book יחיד כיום בתחום מורכב זה, די לך ברכישת הספר “חוק הנכים – ספר הזכויות וההכרה השלם” הכולל תמצות של הספר המקצועי וחלק נוסף וחדש אשר אינו קיים בספר המקצועי, אשר כולל את ריכוז כל זכויות הנכה ומידע מועיל ורב.

האם ההכרה בנכות הינה אוטומטית?

לא. ההכרה מחייבת תנאים מצטברים לפי סעיף 1 לחוק – כי הפגיעה התרחשה “תוך ועקב” השירות הצבאי. כלומר במהלך השירות הצבאי (או בחופשה במקרים מסוימים ובתנאים מסוימים) וכתוצאה מהשירות הצבאי, כלומר קיום קשר סיבתי בין השירות למחלה או לפציעה. הנטל להוכיח תנאים אלה הוא על התובע.

מתי צריך לתבוע?

לא יאוחר משלוש שנים מהשחרור מהשירות הצבאי או מפציעה (אנשי מילואים) או שלוש שנים מהשחרור או ממועד התגלות המחלה (אנשי מילואים). לאחר מכן התביעה מתיישנת. ניתן להאריך את מועד ההתיישנות זו תוך עמידה בתנאים מיוחדים.

איך תובעים?

ממלאים טופס תביעה (דף גדול כותרתו “טופס תביעה להכרת זכות – מחלה/חבלה) ומגישים. לעניין זה חשוב לקרוא את “עשרת הדיברות של עשה ואל תעשה” המצויה באתר זה תחת נושא זה.

מיהו או מהו נכה צה”ל?

המילה “נכה צה”ל” מכוונת לכל מי שהגיש תביעה כנגד משרד הביטחון (לגוף שנקרא קצין תגמולים) ואחראי על נושא זה, ביחס לפגיעה גופנית או נפשית או מחלה שלקה בה תוך ועקב השירות הצבאי, והוכר לפי חוק הנכים (תגמולים ושיקום) (נוסח משולב), תשי”ט -1959 כ”נכה צה”ל. את נוסח החוק המלא על תקנותיו ניתן למצוא באתר זה.

החוק מוחל גם על אנשי זרועות הביטחון כגון: שוטרים, אנשי משטרה, אנשי שב”כ ואנשי מוסד, ואחרים אשר נפצעו נפשית או גופנית, או אשר חלו במהלך שירותם את המדינה, והם יכולים לתבוע נכות באמצעותו.

שאלות נוספות?

לשאלות ומידע נוסף, אנא אל תהססו, נשמח לסייע – יעוץ משפטי ראשוני חינם או כתבו אלינו בדואר אלקטרוני: info@disabled.co.il.

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button