פוסט טראומה משרד הביטחון

החיילים בצבא הסדיר וגם המילואים חשופים לפגיעות ולסכנות בכל רגע. הם יוצאים למבצעים ולפעילויות ותוך כדי כך מסתכנים בכל רגע. כל מבצע שהם יוצאים אליו טומן בחובו פגעים ופציעות פיזיות אך גם נפשיות. כך קורה שגם אם חייל יוצא מהקרב ללא פגיעה גופנית, הוא עלול לספוג פגיעה נפשית. חיילים לא מעטים סובלים מפוסט טראומה לאחר השירות, וזקוקים לעזרה כדי להמשיך בחיי היום יום. כדי שחייל יוכל לקבל את כל הסיוע, עליו להגיש תביעת פוסט טראומה משרד הביטחון אשר תאפשר לנפגע לקבל את כל אחוזי הנכות הדרושים כדי להמשיך בטיפולים.

הסימנים לפוסט טראומה שכדאי לשים אליהם לב

פוסט טראומה שנגרמה בעקבות השירות הצבאי עלולה לגרום למצוקה רגשית שאין כדוגמתה. מסיבה זו קיימת אפשרות להגיש תביעה נגד משרד הביטחון פוסט טראומה כדי לקבל טיפול נאות. פוסט טראומה כוללת כמה תסמינים משמעותיים שכדאי לשים אליהם לב:

  • חרדה מתמדת – האדם הסובל מפוסט טראומה סובל מחרדה תמידית. הוא נבהל מכל רעש, וכל אדם שהולך ברחוב הופך מבחינתו לאיום.
  • סימנים פיזיולוגיים – בעת מצוקה, האדם עלול לחוות סימנים פיזיולוגיים בולטים כמו קוצר נשימה, דופק מואץ או הזעה.
  • פלאשבקים מהאירועים – לפעמים החיילים חווים אירועים טראומטיים עד כדי כך שהם משחזרים אותם במוחם לעתים קרובות. אירוע מסוים יכול לחזור בתור חלום או במהלך ערות. השחזורים של אירועים שקרו מפריעים לחיילים לתפקד בחיי היום יום, אפילו בעת ביצוע פעולות פשוטות.
  • תגובות רגשיות – בכי מוגבר, צחוק מוגבר, התקפי זעם ללא סיבה נראית לעין – אלה ואחרות הן תגובות רגשיות קיצוניות  שעלולות להיות תסמינים לפוסט טראומה.
  • ניתוק חושי – חייל הסובל מפוסט טראומה עלול להתנתק מסביבתו ולהיות אדיש.
  • נמנעים מלפגוש חברים – הסובלים מפוסט טראומה עשויים להימנע מלפגוש חברים שלא התראו עמם זמן רב, או אף להימנע מלהגיע למסיבות ואירועים חברתיים שונים. וגם אם הם נמצאים במסיבה כלשהי, הם נראים מרוחקים.

נעזרים בעורך דין מקצועי כדי לקבוע אחוזי נכות

אם רוצים לקבל את כל הפיצויים בעקבות פוסט טראומה, יש צורך להגיש תביעה נגד משרד הביטחון פוסט טראומה באמצעות עורך דין מקצועי. לא תמיד קל להוכיח פוסט טראומה שנגרמה בעקבות השירות הצבאי, ועורך הדין נמצא כאן כדי לעזור ולאסוף את כל המסמכים הדרושים כדי להגיש את התביעה. כמו כן, הגשת בקשת פוסט טראומה משרד הביטחון אינה עניין של מה בכך, וצריכה להיעשות על ידי עורך דין המבין בתחום. חשוב לבחור את עורך הדין הנכון שילווה אתכם בתהליך.

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button