קצבת ניידות לחסר רכב

במידה ואדם בעל מוגבלות בניידות הנו חסר רכב, כלומר שאין בבעלותו וברשותו רכב, עדיין יכול ויהא זכאי לקצבת ניידות לחסר רכב, כולל תוספת מיוחדת לקצבת הניידות, בהתאם להסכם הניידות.

קצבה זו נועדה לממן למוגבל בניידות נסיעות בתחבורה ציבורית ובשירותי הסעות על מנת להגשים את מטרת הסיוע לפי הסכם זה שהיא השתלבות חברתית וקהילתית וניהול חיים עצמאיים למוגבלים בניידות.

חסר רכב צריך לעמוד בתנאי קצבת ניידות לחסר רכב על מנת לקבל את קצבת הניידות. התנאי הראשון הוא שאין ברשותו ובבעלותו של המוגבל בניידות רכב או שיש ברשותו ובבעלות רכב אך רכבו מושבת.

קצבת ניידות לחסר רכב

לפי ההסכם ישנם ארבעה מצבים בהם יכול מוגבל לקבל קצבת ניידות לחסר רכב:

– במידה ומלאו למוגבל בניידות 18 שנים ונקבעו לו 80% נכות לפחות והוא איננו נכה לפי חוק הביטוח הלאומי ומשתכר בעצמו.

– מלאו למוגבל בניידות 18 שנים, הוא מקבל קצבת שר”ם, נקבעו לו 100% מוגבלות בניידות או שהוועדה הרפואית קבעה שהוא זקוק לכסא גלגלים ומשתמש בו.

– המוגבל בניידות מקבל קצבת ילד נכה, נקבעו לו 80% מוגבלות בניידות או שהוועדה הרפואית קבעה שהוא זקוק לכיסא גלגלים ומשתמש בו.

– מלאו למוגבל בניידות 18 שנים ונקבעה לו מוגבלות בניידות בשיעור 100%, או קטין שנקבעה לו מוגבלות בניידות בשיעור של 80%, או שנקבע שהמוגבל בניידות זקוק לכיסא גלגלים, והוא שוהה במוסד ויוצא ממנו למטרות מוגדרות.

מוגבל בניידות במצבים אלו ובסיטואציות מוגדרות יוכל לקבל קצבת ניידות לחסר רכב בשיעור הקצבה לרכב בנפח 1,800 סמ”ק עם אפשרות לקבל ל התוספת למוגבל בניידות משתכר ומתגורר במרחק העולה על 40 ק”מ ממקום עבודתו.

ראה עוד: קצבת ניידות לילד נכה

התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה?
שלום
כיצד נוכל לעזור?
Call Now Button